December

December

söndag 21 december 2008

Söndag kväll

Och det har varit en intensiv helg. Jag har förträngt bort allt som haft med smärta att göra. Lär väl komma surt efter.

Vaknade tidigt i lördagsmorse. Åt frukost, plockade i köket lite innan jag åkte till biblioteket för att hämta lite böcker som jag reserverat och så hämta ut lite saker på postutlämningen.

Sen så blev det städning av vardagsrummet som var smått kaotiskt. Matsalsbordet har fått agera avstjälpningsplats för kläder länge nog nu. När tvätten inte längre kan hänga ute för att torkas så hamnar en torkställning i vardagsrummet. Och ett gäng dammråttor under trappen.

Sen har jag dammtorkat och dammsugat och strukit juldukar och piffat. Julgranen är också på plats.
Jag har bytt sängkläder i min säng och det finns inget härligare än att lägga sig nyduschad i en nybäddad säng. Det gjorde jag igår och somnade som en stock men jag sov inte så gott utan har vaknat flera gånger.
Och så har jag kört mina barn fram och tillbaka också. Som vanligt. Sonen fick hjälpa till att lyfta undan saker i ett förråd. Och ta en liten promenad med jycken. Ute stormade det.

Och när den dagen var över så kände jag mig helt uppfylld av en bra känsla - av att det var gjort. Det blir ju alltid så fint när man har städat, piffat och haft sig. Och en känsla av att vara tömd på energi.
Idag sov jag mycket längre, och plockat undan i köket, alla dessa papper som hamnar i en hög på köksbordet, räkningar, reklam och annat. Fattar inte varför det alltid blir såna högar?
Och så tog jag mig en promenad med en glad jycke, uppehåll när jag gick och sen kom det ett fint regn sånt där mjukt man knappt ser men ändå gör en blöt.

Kommer hem för att kolla hur det gått i sonens match och ser att det inte var en bortamatch som han trodde utan en hemma match. Och det var 45 minuter innan den började. Så det blev att klä på sig igen och åka och titta. Han gjorde en kanonmatch och laget vann.
Lite middag har jag nu ätit, kyckling och ris. Ska sätta mig i tv-soffan och vara slö resten av kvällen och imorgon är det jobbet igen.

Och så här är det att vara kattägare. Så träffande. Jag har visat en av dom förr men är väl värd att visas igen.




























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar