December

December

torsdag 18 december 2008

El ände



Av en ren slump upptäckte jag idag att mitt nuvarande elavtal går ut den 31/1 2009.

Jag loggade in på mina sidor hos min elleverantör och skulle byta betalningsdag till den siste i månaden istället för ett par veckor in i varje månad. Det känns så mycket bättre att fått alla räkningar bort - en vanans sak. Så är det ju med det mesta - man betalar per den siste.

Jag har i stort varje räkning på autogiro så jag slipper bry mig om dem, hålla på med betalningen varje månad och ha mig. Mycket skönare tillvaro när det sker per automatik.

Så nu har jag suttit för att kolla lite på elpriset och det är ju inte kul. Nästan dubbelt så dyrt idag än när jag tecknade mitt avtal för tre år sen.

Suck!

Det blir att använda tjockare strumpor, strypa duschtiden till ungarna som idag kan sitta där i evigheter. Nu är det snabbduschar som gäller!

Mer tända ljus osv. Spara in på allt man kan.




Mailade för att se om dom kunde ge mig ett bra avtal som tack för att jag är kund idag eller så får det bli ett annat bolag.

Man får vara lite om sig och kring sig. Men jag avskyr det. Jag vill ha det enkelt, slippa bry mig om att jämföra och ha mig. Likadant när det gäller försäkringar etc. Det är inte kul!

Jag vill ju alltid ha det lägsta priset givetvis! Och jag kan faktiskt inte förstå att vissa bolag fortfarande existerar när man ser hur höga vissa priser kan vara mot de lägsta. Vem är det som är kund i ett sånt. Det måste ju vara dom som har så mycket pengar att man inte behöver bry sig. Man kan äta oxfile och havskatt varje dag om man vill.

Men för oss andra stackars dödliga vanliga knegare så får man avsätta tiden till sånt här.

3 kommentarer:

  1. Inte roligt med elbolagen och deras priser:( Suck!!!

    Ja, vi försöker hålla igen allt vad som går för att ha det lite mer i kassan- till oss själva än att ge elbolaget pengarna *ler*

    Vill ge Dig En Utmärkelse som finns på min blogg att hämta!

    Du har en sådan humor, vackra bilder, fibro som jag och kan konsten att se lite ur en humoristisk vinkel av vardagen *ler*

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt!
    Jag skrev i El kommentaren igår, men enligt det jag ser nu så finns inte den.

    Jag skriver på nytt då *ler*
    Detta med elen är aldrig kul vad gäller räkningarna, för övrigt så är det bra med el i mångt och mycket.

    Jag vill också tala om att du har fått en Utmärkelse av mig, som finns att hämta på min blogg.

    Jag ger dig den Utmärkelsen för att du har en sådan uppfriskande blogg, bra bilder och en stor portions humor, vilket jag gillar, dessutom har du ju samma sjukdom som jag- Fibromyalgi.

    Hoppas denna kommentar stannar här nu då *ler*

    Kram Tina's Fibro

    SvaraRadera
  3. Åh, tackar. Min första. Rodnar nästan.

    Tackar jättemycket.

    SvaraRadera