December

December

fredag 19 december 2008

Någon har flyttat in hos mig


Och denna någon har gjort ett mission till sitt att busa med min väckarklocka.


Vaknar med ett ryck i morse och får känslan av att jösses - nu har jag försovit mig igen. Sträcker mig efter väckarklockan som jag har på den del av sängen där det kanske skulle ha legat en tjusig karl istället för som nu.


Väckarklocka

Glasögon

Böcker

Hårspännen

Tofsar

Nagelklippare


När jag väl fått sömn ur ögonen och kan fokusera på tiden så ser jag att det är lugn. Klockan är bara 6 och jag kan sova gott och väl 45 minuter till.


Men jag somnar inte om - ett problem jag har ibland - och jag tycker att det går väldigt lång tid och att klockan borde ha ringt men den är bara 6:30. Lungt alltså. Jag kan ligga ett tag till. Jag är en snoozare på morgonen.


Och jag ligger där och funderar på livets vedermödor. Jycken som vill ligga sked med mig drömmer så hela sängen skakar och den här gången var det jycken och inget skalv.


Vill veta vad klockan är igen så jag sträcker mig och den är 7!!!!!!!!


Och det har inte ringt.


Får letat efter glasögonen, och ser att klockan är ställd att ringa 7:30.


Och då undrar jag - vem är det som ändrar detta. För det är inte första gången! Och det är inte jag! Barnen är inte hemma så det är inte dom. Jycken - nej så smart är inte han. Katterna? Nja - då skulle den ställas tidigare istället för senare för dom vill ha mjukmat så fort som möjligt.


Alltså återstår det bara en sak - någon osynlig har flyttat in hos mig. Och gillar att ställa till det för mig. Tänk om denne kunde diska, städa och göra annat nyttigt istället.

2 kommentarer:

  1. Bilden med kvinnan och katten, får mig att skratta flera gånger om!!!

    Vad hittar du sådant här någonstans *ler* Super roligt är det i allafall!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hittar - det är ju jag!

    Ja kanske inte men det är ju nästan så man känner det ibland på morgonen när man ska ge kissarna mat precis uppkliven från sängen.

    Bilder - Google är källan men kommer inte ihåg hur och vart.

    SvaraRadera