December

December

fredag 24 oktober 2008

Omläggning


Ja nu så har nerfarten jag använder för att åka av motorvägen och till jobbet stängts. Får from nu köra en omväg. Har två alternativ och jag får väl testa vilket som kan gå snabbast. Jag tror att den väg jag valde idag är den som har minst trafik även om den andra kanske är kortare. Påfarten ständes för några veckor sedan och nu ska det vara så här till 2011 nån gång. Jättekul - not. Men givetvis är det nödvändigt att det här vägbygget genomförs men det är ju ändå surt för mig personligen.


Och så mörkt det var i morse och fortfarande är. Det regnar och blåser rejält. Hankatten kom aldrig in i går kväll fast jag ropade på honom vid 23-tiden. Men i morse for han in genom dörren när jag öppnade och ropade. Och jätteblöt var han. Honan gick ut efter morgonmaten och kom in innan jag han åka till jobbet. Inget väder för katter idag inte.


Hade svårt att somna igår kväll. Först låg jag och väntade på att dottern skulle ringa. Hon hade åkt till Vänersborg för en match och strax innan 23 ringde hon. Trött, men nöjd och glad ändå. Dom vann och hon gjorde mål trots att hon inte tränat på nästan 5 veckor. Kan tänka mig att hon väldigt trött idag.


Idag ska jag och sonen ha en träff efter jobbet. Har nog aldrig hört honom säga ja så snabbt till frågan ifall vi skulle träffas i Allum idag.


Och det finns ju givetvis en anledning. Fable 2 släpps idag och vi har förbokat den. Först tänkte jag att vi åker in i morgon sonen var väl så där då men accepterade det så fatta va nöjd han blev när jag sa att vi tar det idag istället ändå.


Ska också passa och köpa lite strumpbyxor. Gillar om dom är lite roliga men behöver även vanliga svarta tex. Och så har jag sett en snygg termosmugg på Åhlens på bild någonstans - en sån vill jag ha. Perfekt att ta med sig en kopp kaffe i bilen på morgonen.


Annars ska det väl bli en lugn helg. Ikväll är det Idol, imorgon dansbandskampen. Är det väder så ska jag höststäda i trädgården, Plocka ihop utemöbler osv. Några längre promenader i skogen ska vi vänta med jycken och jag tyvärr.


Och så har vi sovmorgon på söndag. Sommartiden slutar och vi får tillbaka normaltiden. Jippi! Sova lite längre. Ljusare på morgonen, mörkare på kvällen. Men min sömnrytm återgår i alla fall lite till det normala.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar