December

December

torsdag 23 oktober 2008

Iskallt


Har precis diskuterat gårdagens grey's anatomi med kollegan som vi båda ser på. Vilket slut! Och så ska man behöva vänta en hel vecka till nästa avsnitt. Spännande men jag skulle aldrig gå in och ladda ner nästa veckas avsnitt på nätet för att få se fortsättningen. Nu har man ju något att se fram emot.

Och så har vi bönderna - satt och småfnissade för mig själv så sött det är. Men plump är den ena killen så säger att du ser mulligare ut i verkligheten än på kort men ett par kilon kan man ju alltid gå ner! Häpp!

Vad händer om han väljer tjejen, hon blir gravid och får svårt att gå ner dessa kilon efter en förlossning - dumpar han henne då?? Känns som om han går mycket efter utseendet. Hoppas han ändrar sig där.

Och så kunde det ha gått illa idag och jag hade fått tagit en ny tripp till veterinären. Jycken blir glad när han ser folk han känner. Eller glad och glad han blir extasisk. Idag när kollegan kom blev han alldeles till sig på fönsterbrädan där han har sin plats - låter och ylar nästan. Jobbar i ett gammalt hus med halvmeters djupa fönsterbrädor. Och med tanke på ryggskottet så vill jag ju inte att han ska slå upp det igen nu när det börjar bli bra. Och han höll på i sin iver att ramla ner från fönstret. Fick tag på honom i sista stund. Kollegan som hade kommit för att hälsa på honom där i fönstret fick klämt in han med höften mot väggen. Puh!

Det kunde gott illa!

Igår så skrev jag en egenremiss till Gottfries Kliniken i Göteborg som är experter på fibromyalgi.

Pratade med dom i telefon och det är ca 2 månaders väntetid. Tiden jag hade hos vårdcentralen har jag avbokat. Sa som det var - jag har skrivit en egen remiss och att jag inte tyckte läkaren jag har gör sitt jobb.

Först har jag telefonkontakt med honom, sen besöker jag honom och så bokar han in en ny tid för han har ju bara läst gamla journaler på då jag hade telefonkontakten och sen på mötet. Ingen undersökning alls. Nej, nästa gång jag behöver en läkare på vårdcentralen om det så är för en stukad fot så ska jag inte ha honom. Men det är inte hur enkelt som helst att byta! Nej man måste gå via versamhetschefen eftersom jag är född ett visst datum och det är hans kvot.

Så ett brev till denne och en förklaring till varför jag inte vill ha denne läkare igen. Så jag hoppas det blir någon bättre som jag får tilldelad mig.

Och solen skiner idag från en klarblå himmel också - än så länge. Igår när jag åkte hem från jobbet såg jag i backspegeln hur svart himlen var bakom mig. Åkte förbi kontorsvaruhus och beställde lite saker till jobbet och köpte almanackor etc direkt. Och när jag kom ut var det svarta över mig. Det blixtrade, spöregnade och det blev mörkt som på kvällen nästan. Men det drog snabbt över.

Och jag måste komma ihåg att köpa en skrapa till bilrutorna - jag hittar inte den jag hade i gamla bilen. Och man tänker på det när man står där på morgonen och skulle ha behövt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar