December

December

tisdag 28 oktober 2008

Galet



Igår kväll tittade jag för första gången på Boston Teaparty med Filip och Fredrik. Kan bara sammanfatta det med - helt galet!

Men kul och rätt intressant då man pratade om hur det var när dom växte upp kontra hur det är nu. Det värsta var när Filip kunde identifiera sina forna klasskamrater via deras snoppar. Sonen sa - det här är ju sjukt och jag kunde inte göra annat än att hålla med. Men man kunde ju skratta gott.

Och det är säkerligen så att man kollar in varandra i duschen efter gympan även om man inte vill erkänna det.

Och det blev tack vare detta tv-program sent i säng. Och det känns verkligen idag. Och vilka köer det var i morse. Jag åker lite annan väg numera och jag tror hela stan var snurrig i trafiken idag. Tror ett rödljus hade hängt sig, följde efter två andra bilar som körde på trottoaren för att komma vidare då det var bom-stopp på mötande väg och den är enfilig - ligger utanför en skola och det är lov denna vecka så det var ju inte den morgonrusningen. Så jag blev 20 minuter sen i morse.

Tur man hade med sig en mugg med kaffe i bilen. Den är ny och jag fick sonen att gå på Åhlens och köpa den åt mig. Visst är den snygg??

Dottern och jag hade en väldigt trevlig stund igår. Vi åkte och handlade, vi åkte sen hem och gjorde varma mackor tillsammans och pratade. Det var lugnt och skönt. Sen kom sonen hem precis lagomt tills det hela var klart. Han hade tränat. Vi åt och så spred vi ut oss i huset framför tv och datorer. Jag på det förstnämna. Såg slutet på Thomas och Simon och vilken terass dom hade gjort. Jag vill också ha!!!!

Undrar ifall dom skulle komma hem till mig om jag frågade. Kan berätta att jag pratar med dom båda på jobbet ibland. Och skulle säkerligen kunna boka in dom men jag vill ju inte betala för det :)

Visste ni förresten att tigerbalsam idag är vit. Köpte en burk igår på ica och dottern smorde in min rygg, axlar och nacke igår kväll innan jag gick och la mig. Sist jag använde sånt har jag för mig att den var brunfärgad?? Har jag fel tro?

Gott gjorde det i alla fall, får bli en ny insmorning ikväll. Men det är många timmar tills dess och jobb väntar på att bli gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar