December

December

torsdag 28 september 2017

torsdag

Det är ju synd att man inte är ledig såna här dagar då solen skiner och himlen är blå. Men det är ju skönt ändå även om man sitter inomhus och jobbar och tittar ut genom fönstret.

Och jag hoppas på att det håller i sig.

Behöver städa bort sommaren ur trädgården. Utemöblerna ska ställas undan. Hammocken monteras ner - ja inte ramen men det tyg och annat som finns.

Mattan under utemöblerna ska också spolas av och torkas. Det finns att göra.

Igår åkte jag och hämtade upp dottern efter jobbet. Åkte hem och lagade mat. Pasta med kantareller innan vi åkte iväg till en lampaffär och fick en mutter som vi hoppas ska passa i en golvlampa. Sen hade vi tid så vi kunde åka till tippen med gamla el-saker. Hårddiskar och annat som sonen haft.

Och sen blev det yoga. Ett skönt pass men är så oerhört stel och det gör ont och även om jag är så van att ha ont 24-7 så är jag inte van med detta. Det gör ont från ryggen ner i benen och det ger ju också en liten oro att en nerv ska vara i kläm eller så.

Smörjer in mig med den starka voltarensalvan när jag går och lägger mig och så får den jobba på natten och jag sov gott i natt även om jag blev väckt flertalet gånger av mina djur. Ibland - ja då somnar jag inte om men det gjorde jag snabbt varje gång denna natt - det är skönt.

Jag vill inte om det inte är absolut nödvändigt ta till mina starkaste tabletter och hittills idag har jag lyckats även om smärtan påverkar mig så att jag inte tänker på så mycket annat. Det är svårt att koncentrera sig på jobbet och jag byter ställning ofta i stolen - som också knarrar jag blir halvt galen.

Men men - vad göra? Kanske kontakta en osteopat eller liknande för att knäcka till kroppen. Funderar allvarligt på att försöka även om det också tar emot. Får fundera vidare.

Det är torsdag och snart slut på denna arbetsvecka. Kommer jobba fredag - den första på länge :)

Det är nu 2 lugna dagar. Idag och imorgon - då jag inte har något jag tänker göra mer än att åka hem efter jobbet.

På lördag - ja då blir det annat och söndag - jag hoppas på att orka ut i skogen. Kolla in mina kantarellställen och hoppas på att dom växt upp bra nu när det varit varmt.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar