December

December

onsdag 27 september 2017

Det bultar och det bankar.

I natt sov jag hela natten, vaknade till och fick släppa ut katten vid halv 6 och somnade om direkt. Så skönt det är att ha dessa nätter. Men tro att jag skulle vara pigg när jag sen vaknade strax efter 9 av telefonen - inte ett dugg. Och vem ringde?

Postkodslotteriet!

Nu är jag säkert både lite elak och dum men jag trycker på svara och lägger telefonen åt sidan tills dom lägger på. Kan ju höra hur dom ropar mitt namn och hallå! Sen blockerar jag.

Brukar göra så när jag blir trött på dom som ringer. Vilket jädra jobb dom har. Otacksamt absolut och många är kanske tvingade och får en massa löften om bra lön och annat i provision mm.

Var en gång på en informationsträff om ett liknande jobb - och jag fattade rätt snabbt att det var som ett pyramidspel och dom som satt längste ner - vi som säljare - fick en väldigt liten del av kakan om man inte sålde och ljög massor.

Min klocka är ju ställd på 09:30 varje onsdag. Och jag låg och kollade lite på fb när jag ändå var vaken för att sen kliva upp, gå in i duschen, på med kläder och sen ut. Detta tog en kvart.

Ingen frukost eller nåt - mer än morgonmedicinen. Det var hunden eller kaffe och då vann hunden :) så klart!

Så vi gick en runda - där hunden själv fick bestämma hur vi skulle gå. Det var riktigt skönt och vi var ute i 40 minuter och sen var det bara in och hämta mina jobbarsaker -datorväska och ampull till dagens injektion.

Sen åker jag en väg som tar under 10 minuter för att vara på plats till 11 och jag åker en halvtimme tidigt men ibland är det svårt att hitta parkering men idag gick det bra.

En ny sköterska som börjat - en äldre som varit med ett tag - i min ålder och hon säger som dom alltid brukar - nu sticker jag och jag stod där och väntade och väntade och så var det klart. Sticket kändes inte alls.

Annars så är jag nu väldigt luttrad och brukar inte känna så mycket men precis i sticket brukar det ju kännas lite i alla fall.

Och nya tider inbokat - tom mitten på november - alltid onsdag klockan 11 vill jag ha och det lyckades varje onsdag :).

Och det är snart slut på september - det går oerhört fort.

Igår kom jag hem, lämnade av mina väskor, bytte jacka och så ut och gå med vovven. Vi gick en kortare runda och det var en skön kväll och jag önskade att jag kunde gå längre. Men kroppen är inte med mig.

Bildresultat för höftkammen ont

Som på bilden så är det höftkammen och ner mot knä på insidan.

Det känns bra när jag rör på min men samtidigt så gör det också mer ont. Det är som en vågskål. Det väger över på ena eller andra sättet.

Hittade bilden och den beskriver rätt precis hur det är. Förutom att jag har som ett bälte runt om kroppen också. Stela muskler upp mot ryggen och igår så gick en stöt i nacksenan också när jag la mig.

Först tänkte jag att det skulle bli ett nackspärr men det blev det inte tack och lov.

Frågan är ju - är det senor, muskler, annat som är boven. Är det inflamationer, är det något annat - som "bara" fibro?

I alla fall så är det besvärligt och hämmar mig.

När vi kommit hem från promenaden så plockade jag undan ur diskstället. Har diskmaskin men mycket handdiskas också.

Sen hade jag middag på G - det blev smörstekta gula kantareller på stekt rostebröd och tomater.  Och det var mycket svamp så jag har förvällda i kylen som kanske kan bli dagens middag. Pasta med svamp. Det är onsdag och yoga och om dottern ska äta hos mig eller inte - är inte bestämt. Och även om det nu gör rejält ont i rörelserna på yogan så måste jag tro att det blir bättre!

Eftersom jag kände mig så trött fick jag inget annat gjort. Hade tänkt att kanske baka till dagens fika på jobbet - men nej. Tänkte gå och lägga mig tidigt - men nej.

Inget på tv ändå så satt jag framför den och tittade på inget - jo desperata husfruar i New York. Kan inte fatta detta program. Fascineras lite av att man viker ut sig så i tv. Bråk, bråk och ständigt bråk. Man pratar skit om varandra bakom ryggen och inte mycket mer. Och så är det säsong efter säsong. Men något är det ju eftersom jag också fastnar framför detta.

Men till sist - vid 10 tiden kom jag i säng. Gillar mitt nya sovrum och det kommer bli ännu bättre när jag är helt klar med inredningen där men jag har ju fått en föraning om hur det nu kommer att bli och det är ju mest färgsättningen som ska till.

Och det är sommartemperatur ute. 20 sköna grader. Hoppas hoppas det håller i sig - läänge!

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar