December

December

tisdag 29 augusti 2017

Kvavt och fuktigt

Solen skiner men det är kvavt och fuktigt. Typiskt augusti. Den där månaden då tvätten torkar oerhört långsamt inomhus.

Vet när jag först reagerade på det och det var för många år sen och jag hade tvättat jeans och det tog flera dagar innan det blev torrt - nästan så man undrade om man skulle tvätta om för att det började lukta konstigt.

Och vädret gör att jag känner mig sjuk - tung i kropp och huvud. Men det kan ju förstås bara vara fibron  också. Men det är trevligare att ha något att skylla på - något man kan relatera till -vädret.

Igår så åkte vi på ica efter jobbet jag och dottern. Och på vägen ligger Lindex och där stannade vi för jag hade tröttnat på att bh-banden inte höll sig på plats - för sliten bh och tänkte - nej nu får det bli ny.

Och nog var det ödet att det också var 20% på alla bh i butiken. Så jag provade lite olika men fastnade inte för någon av dom. Det är inte lätt att prova och gilla en ny bh. Och jag tog några som jag tyckte såg bra och sköna ut men det slutade med att jag köpte samma som jag gjort de sista åren. Love - heter den och samma storlek. Finns i vitt, svart och hud. Enkla och funktionella. Sen blev det 36 kr rabatt på varje, Tack och bock.

Sen in på ica och handla. Det blir en helt annan sorts handling när inte sonen är hemma. Och nu har jag dottern hemma i ca 2 veckor till och sen blir det ju också annorlunda när det blir till mig själv bara.

Igår åt vi fried rice med grönsaker. Gott och enkelt, Och det går ju att variera i det oändliga. Svamp, kött, räkor etc.

Jag däckade i soffan medan dottern fixade maten och sen däckade jag på min säng och låg och tittade på play - Saltön. Sen såg jag den nya på 1:an som började om en sköterska som tar kompisens identitet som läkare. Blir nog bra det också - Britterna kan sina saker.

Sovit gott men vaknar ju trött ändå. Åkte till jobbet vid 12 och ska gå vid 3 tänkte jag. Det blir lite jobb hemma idag. Klippa gräset för det är högt så snart behöver jag en lie. Sen så tänkte jag att vi skulle titta på dotterns bord - det ska slipas. Och idag är den enda dagen som hon är ledig och vi har tid på.

Maten idag blir en Ramen - har snöat in på det nu. Men får man upp massa goa recept så varför inte testa. Mongolisk sådan.

https://www.facebook.com/delish/videos/10155782820577437/

Dagar kommer och dagar går. Det är ju ff ett litet kaos hemma även om nu mycket har hamnat i sonens gamla rum. Det rum som jag ska ha som sovrum sen men det får bli när dottern flyttat ut så jag kan måla där, möbler om och fixa och dona. Det blir bra sen när det blir klart.

Och precis ringde man från lampaffären jag lämnat in min loppislampa med tre armar - golv. Nu har den ny el och är som ny :)

750:- men det får det vara värt.

Nu ska det ju då bli nästa steg - skärmarna och där har jag kommit en bit på min planering och själva materialet till skärmen är köpt. Ska ha sprayfärg och fixa så dom blir som jag vill ha - spännande.

Men nu - ja jag ska dricka kaffe, fixa lite administrativt och vänta på att klockan blir 15 och jag kan gå hem.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Vad ska du ha för material till skärmarna? Är nyfiken då älsklingen har en sån lampa hemma som har slitna och fula skärmar och han har tänkt fixa till dem.
    Hoppas du har en bra torsdag, trots gråväder. Kramis! ♥

    SvaraRadera