December

December

tisdag 22 augusti 2017

Då var det gjort.

Tisdag!

Skolorna har börjat och semestrarna är slut för de allra flesta och vädret - ja det är varmt, sol och gott - som det brukar vara med andra ord.

Jag har haft två semesterdagar fredag och måndag men har också jobbat i helgen. Hela lördagen 10-18.

Däremellan har det var mycket.

Det har varit flytt och jag har kört 6 vändor tror jag om inte 7. Sonen har sovit i sin lägenhet två nätter och den är så fin och det blir så bra och jag och systern har fått äran att fixa lite.

Förutom att då köra flyttkartonger så åkte jag och dottern och handlade på ica så han har kyl, skafferi och frys fylld. Han fick också med sig en massa matlådor från frysen hemma så han kan äta och ta med sig till jobbet.

Det var i söndags och jag och dottern fixade i köket och plockade upp ur kartonger och ställde i skåp och även lite annat.

Sonen var hemma hos sin kompis och hämtade en soffa han har köpt av honom. En snygg grå divansoffa som även är bäddsoffa och inte så gammal men kompisen och hans tjej var inte nöjda då den blev för stor för deras lilla lägenhet men hos sonen gör den sig perfekt och det är i den han sovit nu i två nätter för sängen kommer inte förrän på onsdag.

Han fick hjälp av sin pappa att hämta men jag är lite besviken på att det inte blev så att dom kunde fylla släpvagnen full med mer av de saker han hade så hade jag inte behövt köra dessa i 2 vändor. Men men.

Igår åt jag och dottern middag hemma hos sonen - så mysigt och det blev enkelt. Goa starka korvar och pommes. Vi skulle fixa motering på lampor men jag hade köpt fel kabel. Det skulle vara jordad och jag köpte ojordad så det ska jag byta idag. Och så åker vi och fixar den kanske på torsdag jag och dottern.

Nu jobbar sonen och på söndag har vi en date med matlagning. Tänkte att vi då skulle göra lasagne och kanske köttbullar och annat som han kan ha i frysen. Och piffa lite mer. Åka på Rusta och titta på både gardiner och kuddar. Roligt är det.

Hans rum är inte helt tömt än men det ska det bli. Idag så åkte hans gamla madrass ut och jag kunde då se hur långt den skulle gå ut i rummet så som jag ska ha min säng sen.

Men innan jag flyttar in där ska det målas och fixas men först så ska alla dotterns saker in dit för att på så sätt underlätta när hon ska flytta. Då behöver man inte gå igenom hela lägenheten rörigt som det är i vardagsrummet med min säng som står där. Planering är a och o och jag hoppas att pappan har bättre kolla på att låna släpkärra och tider.

Dottern får nyckeln nästa helg - fredag 1:a september. Då ska vi också gå på Liseberg och titta på Magnus Uggla. Sen på söndagen är det jobb för min del och så ska jag vara ledig några dagar veckan efter, jobba lite, vara ledig. Mycket nu!

I fredags så fick sonen ledigt och vi körde ett par vändor med kartonger och sen på kvällen åkte jag och dottern in till stan och kulturkalaset.

Vi har i år haft tur med vädret då vi varit där. Det regnade på torsdagen men inte på fredagen. Det var en härlig sommarkväll och först tittade vi på Nause för att en timme senare se Teddybears. Det var ju två olika musikstilar. Nause var bra men Teddybears var fantastiskt och det 103000 på Götaplatsen sa dom. Så mycket folk men vi hade bra plats och kunde sitta - konserthusets trappa!

Och när kommer då kraschen? Ja jag bara väntar. Jag har stängt av allt hittills. Men i lördags när jag kom hem efter en hel dag stående så la jag mig och låg platt hela kvällen. Och jag har sovit bra om nätterna och inget nattmanglande och ingen hämtning av sonen mitt i natten :) - så det kanske inte bli så mycket mer än en liten.

För trött - ja så in i bänken.

Lite konstigt är det ju att inte ha sonen hemma. Han har ju varit borta förr men då har ju han ändå haft sina saker. Nu är badrumsskåpet tömt på hans saker och rummet med som sagt. Men navelsträngen är klippt och det är ju dags och också skönt för oss båda - men tomt - ja klart det blir.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar