December

December

tisdag 9 maj 2017

Nytt inlärande

Nu har vi nytt nyckelsystem och nytt larm på jobbet. Allt är digitaliserat och man kan via webben koda och avkoda nycklar. Lägga olika katergorier på vart nycklarna ska gå.

Larmet är dosa som också ska ha en kod att knappa in.

Så jag har printat ut varje sida som jag ska gå in på så jag kommer ihåg instruktionerna som blev snabba av larmkillen.

Det är oerhört många som har åtkomst till huset jag jobbar i. Det är tränare, personal och annat löst folk - jag tex.

Men nu ska det väl bli ordning på torpet och det var på tiden detta blev gjort och det är ju tack vare inbrott vi haft. Egentligen skulle det ha gjorts långt innan men som alltid - man tänker - sen.

Igår var jag och dottern iväg.

Först åkte vi till veterinären med vovven som betett sig lite konstigt förra veckan. De senaste dagarna var han som vanligt men bättre att kolla upp än låta vara.

Så vet klämde, kände, drog och hade sig. Och inga konstiga tecken på något. Varken smärta eller stelhet. Lite kittlig bara.

Men vi ska ge honom inflammationdämpande droppar ifall det ligger något och skulle han efter den kuren bete sig som om han har ont får man gå vidare och då röntga.

Klorna fick också bli klippt och jag kommer absolut åka dit varje gång dom ska klippas. 65:- för att proffs gör det. Hur bra som helst.

Efter att ha lämnat av hunden hemma ville dottern åka på systemet eftersom dom ska ha en kväll hemma hos en kollega som slutar imorgon och då åkte vi samtidigt till köpcentrat och Indiska. Dottern hade sett en träelefant i Sthlm som hon ville köpa.

Och när man går i en mer bekant affär och känner att man har tid - ja då fick vi med oss kläder hem också.

En klänning till mig :)


FERN Klänning rosa

och en tunika.

DANYLYNN 171 tunika aqua

Den har jag idag över en svart långärmad topp - våren kom liksom av sig idag med snöblandat regn och kyla.

Dottern köpte en likadan fast i blått - den var också väldigt snygg och passar henne bra.

Hemma sen gjorde vi en kycklinggryta och pasta och det blev sen en stund i soffan innan läggdags och jag har sovit gott i natt.

Sonen var ledig och jag behövde inte iväg och hämta honom, men idag är det taxiverksamhet igen.

Först dottern som slutar vid 10 - dom har ändrat från 9 på kvällen till 10!

Sen sonen som jag hoppas slutar i rätt tid 23:30 och inte allt mellan då och 00:30.

Ska åka hem strax för arbetdagen är slut. Ska då bara byta om och ta vovven ut på en runda.

Och så har jag kontaktat min arbetsterapeut idag för att be om en fotpall till jobbet - är öm och stel i höfterna efter en sittande dag, kanske det kan hjälpa.

Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar