December

December

torsdag 18 maj 2017

Lagom?

Igår låg dimman tjock hela dagen, Veckan innan var det frost och idag är det medelhavsvärme.

Hur ska man hinna med? Att vara ute i solen - inte möjligt men jag åt frukost ute på altanen i skuggan och det var skönt.

Och det ska inte bli svalare till helgen och det kommer påverka många eftersom det på lördag är Göteborgsvarvet. Hoppas alla tänker på att dricka ordentligt och dom som jobbar på vätskestationerna kommer ha fullt upp.

Själv ska jag jobba med specialvarvet imorgon och förra veckan så gick tankarna på vad jag skulle ha på mig för att inte frysa. Det finns funktionärskläder som alla ska ha som jobbar och vad kan man få plats med under den tröjan har jag gått och funderat på.

Nu är jag glad att den är relativt tunn men den är långärmad!



Och vad ska jag ha för byxor - inget med långa ben i alla fall! Så jag får leta i garderoben ikväll.

Får inte glömma att också smörja in mig med solkräm! Och klockan ska ställas 06:00!

Fick ställa klockan idag - också! Låset på ytterdörren har varit lite kärvt så jag meddelade det till fastighetsskötaren och han ringde och sa att han kunde komma idag vid 10. Han oljade låset och det var kanske det som behövdes - men nu är det ju mer i loggen över ev problem i lägenheten.

Att sen då sätta sig ute och äta sin frukost var ju härligt. Det är rejält blåsigt men vindarna är ljumma och där jag satt var det lä men det yr pollen i luften. Satt med mobilen och skärmen blev alldeles gul av pollen. Så den där vita tvätten jag funderade på om den skulle hänga ut och torka blixtsnabbt - ja den får torka inomhus.

Gick en lite runda i min lilla täppa och grävde upp maskrosor. Och jag vet nu var en del av sniglarna gömmer sig - ja i bladrosetten på större maskrosor.

Otroligt vad dom växer fort dessa egentligen vackra gula blommor men jag vill inte ha dom i gräsmattan.

I morgon har jag hela eftermiddagen fri eftersom jag jobbar hela förmiddagen - ska hämta dottern här hon slutar och då ska vi åka iväg och handla.

Bland annat blommor och jord på ica. Fick en rabattcheck på 10% på ett köp då butiken haft stor ombyggnad som nu är klar så det passar ju jättebra. Tyvärr är det mycket som inte överlevde vintern och det är ju också trist eftersom det skulle vara perenner. Men det är väl kanske för dålig kvalitet eller nåt på produkterna.

Ska köpa lite gott och blandat som ger färg och prakt till rabatten. Förra året hade jag lobelia som kantväxt - vet inte om jag kör det i år också. Ska i alla fall ha hänglobelia i mina pallar.

Igår så blev det husmanskost när den är som bäst. Pannbiff med kokt potatis och sås. Saltgurka och syltlök. Passade så bra till gårdagens dimma och regn. Och det blev så mycket att det ska bli dagens middag också.

Dottern är ledig idag så hon får fixa att maten är klar när jag kommer hem. Sen får det bli kontroll av kläder i garderoben. Vart är sommarbyxorna?  Eller ligger dom i en väska under min säng där jag har lagt lite sommarkläder!

En tupplur kanske också. Det blev en sån igår efter maten. Sov en timme ca - mer blir det aldrig även om jag skulle vilja och behöva.

Tittade på 3:e delen av Fallet Kevin och man blir så ledsen och bestört över hur man pressade och la ord i munnen på barnen. Och hur kunde vuxna människor tro att man ska prata med 5 och 7 åringar på samma sätt som man förhör vuxna brottslingar???  Detta var ju ändå på 90-talet och inte 50! Skandal är det ju.

Sen blev det Broadchurch också innan det var dags att åka och hämta hem sonen.

Är ju inte helt ok, har blemma på tungan och känner mig seg. Är ju bara måndagen som var en dag då jag kunde sova ut. Sen har jag ju blivit väckt för tidigt och fått ställa klockor. Jag mår inte bra av det.

Men det är fredag imorgon och helg. Behöver inte hämta sonen imorgon så det är skönt och han är ledig på måndag - också skönt.

Sen är det ju Kristi flygare nästa veckan - kanske tar jag komp på fredag. Har inte bestämt det än. Får se hur måendet är och vädret.

Må Gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar