December

December

måndag 13 mars 2017

vårtecken

Det var förra veckan vinter med heltäckande lite tjockt snötäcke. Barnen hemma på gården gjorde i onsdags en snögubbe som stod där stor och glad.

Sen blev det milt och all snö försvann och i helgen har det varit vårväder. Jag satt ute i trädgården och drack kaffe i bara kortärmat på lördagen.

Vad har hänt sen sist då??

I fredags satt jag och bråkade med min dator och den har i helgen fått stå och optimera, fregmentera och haft sig hemma men jag kan inte göra de uppdateringar som den säger att den ska göra nu mest varje dag och jag vet inte varför.

Jag rensade bort onödiga och de som skulle sparas skickade jag till våra moln (dropbox och onedrive)

Det tar sin tid att hålla på med sånt och ändå idag så funkar det inte så jag har suttit med det idag också.

Bara väntar på att datorn ska säga tack och adjö.

Sonen fick jag åka och hämta varje natt förra veckan - och idag ber jag till högre makt om att hans kollega är på jobbet igen.

Och som inte det vore nog så har dottern jobbat tidigt i helgen och före bussens avgångar så jag har fått kliva upp och knappt vaken gå ut i bilen och köra för att sen lägga mig igen och sova bort halva dagen.

Vilket är surt när man skulle önska mer av en helg med fint väder. Tex en långpromenad på x timmar men det fick bli normalrundor istället.

Igår så åkte jag och sonen till köpcentrat hemma för han skulle ha sig en slips och svart bälte. Det hittade han snabbt och lätt och jag frågade vilken ica-butik han ville åka till för att köpa sånt han behöver denna vecka till lunch och samtidigt sa han att vi åker till elektronikbutiken i grannbyn.

Han letar efter en blue-ray brännare bl a och det hittade han inte där så vi åkte till nästa butik. Inte heller där fanns det någon hemma men han hittade en kylmatta och jag fick ett par nya lurar till mobilen. Ett par bluetoothlurar så nu har jag ingen sladd som stör mellan öronen och telefonen. Rätt käckt men ovant.

Och så blev det då lördagskväll och melodifestival. Min favorit Nano gick inte hela vägen men Robin Bengtsson låt var också bra men ingen av dom ger mig gåshud som Jon Henriks låt.

Det är skönt att det är över för denna gång.

Vi testade fooled pork i lördags. Den veganska varianten av Pulled Pork. Gjorda på Jackfruit.

Efter konstens alla regler följde jag receptet och det smakade inte så jättemycket och konsistensen var mjukare än kött även om man då fick den trådade som den blir med gafflad gris.

Men gott var det. Men jag gjorde en vanlig Pulled Pork till sonen. Gjorde även då 2 olika barbequesåser och coleslaw och pickad rödlök. Stod i köket halva eftermiddagen. Lyssnade på bok och hade det rätt gott där i köket.

Jag blev sen efter melodifestivalen kvar i soffan. Tittade på Hotell Halcyon på svt och sen fastnade jag framför den franska filmen - En oväntad vänskap som bygger på en riktig handling. Den var väldigt bra och jag skrattade gott flera gånger.

Yogan igår blev otrolig bra. Trodde inte det när jag och dottern åkte iväg. Hon var inte på topp men hade också ett bra pass.

Men idag när jag vaknade så kände jag mig som en trasa. Lite smått febrig och trött och eländig men jag klev upp - 45 minuter innan jag började jobbet. In i duschen, snabbt på med paltorna och fixa frukost och iväg.

Och min rygg - inte har den blivit bättre heller. I helgen har jag också haft ont ut i fingertopparna.

Så det har verkligen växlat från att inte känna något till att känna massor - smärta!

Från att vara lite pigg till fullkomligt seg.

Så förra veckans sena kvällar kommer ikapp och jag behöver nu lugn och ro.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar