December

December

torsdag 9 mars 2017

Pain

Idag blir det mer bilder - talande såna??

Jag har sån värk som jag inte riktigt känner igen heller.

Bröstryggen och framsidan - Tietzes - det molar, värker och hugger till och känns som om det ska krampa.

Länden - det är som om jag har ett bälte - ett tungt sånt - i ryggslutet. Om man ligger ner och lägger tex mitt kedjetecke där så får jag ju en tyngdkänsla - men känslan är där om jag står, går och sitter också utan att jag har en tyngd.

Det går ner över skinkorna och ner i benen.

I benen går det både fram och bak, hit och dit.

Från ryggen går det också uppåt och ut i armarna.

Skit!

Relaterad bild




Bildresultat för tietze

Bildresultat för tietze

Relaterad bild

Bildresultat för fibromyalgia back pain down leg

Relaterad bild

Bildresultat för fibromyalgia back pain

Bildresultat för fibromyalgia back pain down leg

Ja och så börjar det bråka lite i axeln igen också!

Ett rejält skov som ska ge med sig hoppas jag.

Nu när jag sitter här och ska beskriva mig här och just nu så känner jag ju också hur det känns i sittknölarna och skinkorna där jag sitter. Det går också värk i skuldrorna.

Men länden - det är som om allt utgår därifrån. Och värken stör mig.

Det är återigen det vanliga grå och blöta Göteborgsvädret. Snön har regnat bort i natt. Det är bara små små fläckar kvar där den legat lite tjockare.

Igår fick jag kisa och fick ont i huvudet när jag tittade ut genom fönstret på det då vackra vita vinterlandskapet i solsken.

Solen gick i moln och så började det snöa igen och sen gick det över i regn och så har det fortsatt då under natten.

Sonens kollega var sjuk igår också så jag fick 3:e kväll/natt åka och hämta honom. Blir säkert så denna dag också skulle jag kunna tänka mig.

Innan yogan igår åkte vi och handlade kattmat jag och dottern. En stor säck på 10 kg så nu har vi ett tag. Hela 899:- får man betala för ett specialfoder hos veterinären för urinbesvär. Det är han värd kattastrofen.


Var också in på apoteket och hämtade ut medicin och såg där något jag letat länge efter. Ögonskugga som är matt och inte full med glitter. Ett puder fick det också bli för det har jag också slut på. Jag som sminkar mig såååååå ofta.

Bild på Apoliva Eyeshadow Palette

Yogan - ja det blev både upp och ner. Ryggen sa ifrån och jag vilade mycket och försökte utnyttja de som sträcker ut ryggen till max. Men det var inte något perfekt pass.

Hemma så fikade vi på bananpannkaka, färska bär och keso innan vi bänkade oss framför tv4 och Rebecca Martinsson som bygger på böckerna av Åsa Larsson. Dom har jag läst och jag har bilden från den tidigare inspelningen av första boken i huvudet och det stämmer inte med den här bilden men man får försöka tänka bort den och böckerna så blir det kanske bra.

Och sen blev det lite väntan på att tiden skulle gå och jag kunde åka iväg och hämta sonen. Det var tack och lov inte varken (vad jag kände) halt. Regnet hade tagit bort snömoddet och vi hade sena timmen till trots trevlig pratstund.

Det är ju inte bara att lägga sig sen när man kommer hem. Lite hungrig, ta kvällsmedicinen, varva ner men sen har jag sovit gott hela natten fram till morgonkvisten vid 8 när katten ville ha uppmärksamhet.

Somnade om och nästa gång vaknade jag vid 10 och då hade jag väldigt svårt att hålla mig vaken och vakna till.

Som tur är dottern ledig idag och kan ta hand om djur och hem. Och har jag riktig tur så behöver jag inte hämta sonen utan kan ta en tidig kväll.

Lyssnar på radion och där spelar man nu upp låtarna som ska tävla på lördag. Vi planerar middagen tills dess och dottern vill att vi gör fooled pork och då får jag också göra pulled pork till sonen.

Blir bra det.

Nu!

Blir det mer kaffe - en stor mugg. Är själv på jobbet, kollegan är på skidresa över helgen. Sen ska jag pricka av inbetalda fakturor.

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar