December

December

onsdag 8 mars 2017

Internationella kvinnodagen

8 mars. Internationella kvinnodagen och jag ska erkänna att jag inte är riktigt insatt i denna dag. Att det har med våra rättigheter vet jag men jag är heller inte tillräckligt insatt i att vara feminist.

Är jag en feminist - ja, jo kanske. Lika lön för lika arbete - absolut men också för den där fria viljan att själv bestämma om det är jag som ska vara hemmafru och vara hemma med barn eller om det är pappan.

Jag kan bara gå till mina egna småbarnsår. Älskade dom. Ville vara hemma och pyssla, baka, laga mat etc och vara mamma. Även om pappor också ska få vara hemma men jag tycker att det kan man själv bestämma utan att det ska påtvingas av lagar och annat.

Kvinnor kan och kvinnor vet och allt - ja det kan jag hålla med om men jag kämpar inte på barrikaderna.

Det är också en vanlig onsdag för mig då det innebär:

Ställa klockan
Åka till vårdcentralen och få min injektion.

Och idag var det kämpigt. Sonens skjuts var sjuk igår också och inte nog med det - det blev övertid för dom så han slutade inte förrän 00:30 - en timme efter vanliga tiden. Dom vet ju aldrig förrän vid en viss tid - runt 8-9 hur kvällens skift ska sluta. 23:30, 00:00 eller 00:30!

Så det blev sent igår och jag känner det i hela kroppen idag.

Har också haft mer värk ett par dagar. Snön och kylan är här och om det är det eller inte - ingen aning.

Men idag är det underbart vinterväder och jag får ont huvudet av att kisa - inomhus. Solen visar sig, vinden kommer från söder och snön gnistrar.

Jag hoppas att sonens kollega är på jobbet idag. Hoppas hoppas.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna och hoppas också för din skull. Kram på dig! ♥

    SvaraRadera