December

December

tisdag 7 mars 2017

Mobil

Igår fick jag hämtat min gamla - nya mobil. Den har fått helt nytt innanmäte - motherboard - moderkort och allt på garantin så inte ett öre betalade jag. Det känns bra även om det blir mäckigt och tar tid att åka in och lämna in, vägtullar, massor av trafik, hitta parkering ,vägen lättast dit har dubbförbud och samma sak igen när man ska hämta.

Igår fick jag sms om att den var klar. Bestämde mig slutet av dagen att nej - jag har ingen bättre dag att hämta den på så in på lite snömoddig väg, i rusningen och valde att åka av och åka en längre sträcka men på mindre vägar för att slippa hamna på motorväg och behöva korsa från yttersta vänsterfil till höger innersta fil - 4 fil - det är inte kul att behöva korsa.

Men via dessa vägar kom jag direkt till avfarten till parkeringen.

Så nu har jag fått in allt i mobilen som jag vill ha. Massa olika appar, bank-id och annat bra och ha och den känns bra och snabb.

Den blev ju helt svart men har ju stängt av sig och varit seg och haft sig ett tag när man får tänka efter lite.

Så nu hoppas jag den ska gå som en klocka men jag har från inköpsdatum 24 månaders garanti.

Dottern följde med mig och sen åkte vi in på köpcentrat. Hon letar efter byxor till en begravning. Jeans går bort och kjolar kortare än till knäet lika så. Och det är inte helt lätt att köpa byxor som man annars inte använder sig av men hon hittade ett par som hon även kan känna sig nöjd med annars.

Sen när vi kom hem så blev det en sen middag av det enkla slaget. Vi åt sparris stekt i ugn med smält ost på och vitlöksbröd.

Jag fick sitta uppe och vänta på att klockan skulle bli lagom till att hämta sonen som slutade 23:30. Hans skjuts var ledig och hos en läkare - så måtte han inte vara sjukskriven. Hade ont i lungorna. Då får en annan skjutsa istället.

Så natten blev inte bra, vaknat ett par gånger. Har värk i kroppen. Från ryggen ner i knäna - och i händerna och även i bröstryggen. Kylan, snön gör ju inte att det blir bättre precis.

Stod länge i duschen i morse och spolade hett vatten mot nacken för den ömmar också.

Är själv när jag kommer hem idag. Ska iväg bara och boka tid hos frissan. Vi ska dit alla 3 innan begravningen och då är det lättare att stå där på plats och boka än per telefon.

Sen ska jag hämta ut lite varor från Indiska. En röd sjal till mig och lite kuddar till dottern som var på rea.

Sen slutar dottern 9 och ska hämtas.

Och jag dricker te på jobbet idag.

Bara namnet är ju lockande. Dirty Chai tea - så jag känner mig lite...................

Bildresultat för dirty chai te


Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar