December

December

tisdag 21 mars 2017

Nattmangel

Det är inte bara höga potentater som sitter i nattmangling.

Jag gör det också - eller mina händer!

Har den där smärtan som sitter i mina händer på ovansidan - inte i själva handflatan utan handloven. Som om någon stampar och står på dom - eller att dom går igenom en mangel.

Vaknade i natt också av att jag kände mig både svullen och stel i fingrarna. Lite av den känslan är kvar nu också. Det går liksom inte att knyta händerna ordentligt.

Fick hämta sonen igår också. Han slutade normal tid och då passade jag på att åka in på ica innan för dom stänger ju inte förrän 23.

Hittade en hel laxsida på bra pris och sen när jag gick där bland hyllorna för just nu hittar man inte något för man flyttar om i hela butiken - så när jag gick där så hittade jag lite nytt som ska testas till just lax.

Förpackning med indiska chapati-brödBurk med Lemon Chutney
Påse med Ginger & Chili Spices

Ginger & Chili Spices

En fräsch kryddmix med smak av ingefära och chili och dofter som drar tankarna till Indiens färgstarka kustliv. Till Pulled Salmon Wraps som du lagar lätt i den medföljande stekpåsen. 
Lägg bara till Chapati Bread, Lemon Chutney, lax och grönsaker och du har fantastisk indisk Pulled Salmon Wrap. Lägg färsk eller fryst lax i den medföljande stekpåsen, tillsätt kryddmixen och in i ugnen. Perfekt lax på mindre än 20 minuter
Spännande ska det bli och sonen som är mer förtjust i fisk än vad jag är tyckte också det känns bra att få testa nytt.
Igår testade vi också en nyhet. Det var 5-korn som vi kokade med buljongtärning. Smakade inte jättemycket och hade nog kunnat ha en tärning till men absolut ätbart. Vi hade kyckling och sallad till.
Så testa är kul.
Snart ska jag ge mig från jobbet och få håret klippt. Dottern är där före mig och hon färgar också.
Har funderat mycket på olika frisyrer men inser att nej jag orkar inte hålla på och jobba med håret för mycket. Det räcker att tvätta, blåsa ibland och nu borsta med plattborsten. Och när håret är för trist - sätta upp det i en tofs, fläta eller knut.
Så det blir topparna.
Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar