December

December

fredag 17 mars 2017

Idag blåser det igen! Rejält så det knakar till i knutarna på huset här på jobbet.

Det strular med datorerna och uppkopplingen och det är tröttsamt och man blir ju less mindre.

Bildresultat för klimakteriekärring

Och jag känner mig seg igen. Om jag haft några bättre dagar känner jag mig under isen idag igen. Är yr och konstig.

Men jag har förmodligen. Vet inte säkert kommit in i en period som alla kvinnor hamnar i förr eller senare.

Många av symptomerna är ju desamma som de jag redan har i fibron och ME.

Bildresultat för klimakteriekärring
Vaknade i natt - svettades!


Vad har förklimakteriet för symptom?
Symptom i förklimakteriet varierar mellan kvinnor – både i intensitet och i typ av besvär. Varje kvinnas upplevelse är unik för henne men det finns en rad symptom som är relativt vanliga, tex:
  • Irritation
  • Raseri
  • Känna sig överväldigad
  • Uppe i varv
  • Depression
  • Oro
  • Humörsvängningar
  • Minskad självkänsla
  • Vallningar och nattsvettningar
  • Sömnlöshet
  • Trötthet
  • Lätt för att gråta
  • Kortare cykler
  • Kraftiga blödningar med levrat blod

Slutade med mina p-sprutor för jag glömde ändå bort dom och jag fick 2 blödningar efter det med lite mellanrum och mensvärk. Men inte på länge nu.

Så nu blir det jobbigare ett tag.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Jag funderar på om jag åxå är i klimakteriet. Många symtom stämmer. Och jag känner mej inte som förr.
    Tog min sista p-spruta i maj. Har haft 2 st 5kronestora blödningar sen dess. Va hos gynekolog och tog test i maj. Då sa hon att det kunde vara på g. Ska ta ett nytt test i maj igen.
    Kram

    SvaraRadera