December

December

onsdag 15 februari 2017

Tv4 Play

Play är ju en himla bra sak - när det fungerar och man slipper betala för det. För igår såg jag - av en slump att det går en serie på 4:an som jag vill se. Såg den första säsongen och nu har det kommit en 2:a.

The missing och jag ser sen i tablån att det gått kl 23:00 på kvällen - tror jag det att man då missar den.

Men nu har jag sett 3 av 8 avsnitt för jag satte mig i soffan igår kväll efter att ha ätit och plockat undan i väntan på att dottern skulle hämtas hem.

Relaterad bild

Bildresultat för the missing

När vi kom hem sen på kvällen fikade vi ihop jag och dottern. Hon hade med sig vaniljhjärtan och jag hade gjort bananpannkakor. Mysigt.

Och idag fick jag frukost serverad. Varma frallor och kaffe stod klart och framme på bordet när jag kom ur duschen.

Det har blivit snabbduschar i flera dagar. Håret har jag tänkt tvätta men orkar inte. Kanske idag senare, eller i morgon.

Har sovit gott i natt, bara upp en gång och somnade om snabbt. Vaknade sen idag av en lampa rätt i ansiktet. Det var solen!

Idag är det klarblå himmel, vindstilla, frost på marken där solen ännu inte har kommit åt och står man i lä mot en vägg så värmer solen hur gott som helst - och så sitter man inomhus!

Igår däremot så kom det inrullande en rejäl dimma. När jag åkte från jobbet så såg man inte långt framför bilen och då är det tur att det var ljust men sen när jag skulle hämta dottern så var det på en sträcka inte kul att köra för jag såg inte mycket.

Och varför kan detta härliga väder inte infinna sig när man är ledig och då menar jag på eftermiddagen. För i lördags var det ju så här fint i ottan men vid lunchtid då jag var fix och klar så hade det försvunnit.

Jag har ju tidigare skrivit om olika grader i helvetet. Träffade på vc en bekant som också har fibro och Me och sen en massa annat elände. Hon har legat inne för hjärtproblem, har en godartad hjärntumör och nu konstiga fläckar på huden. Och får träffa olika läkare varje gång hon är på vc och hon är där lika ofta som mig så vi brukar heja på varandra. Hennes bagage är att hon fick lämna krigets iran/irak eller vilket land det nu var för länge sen. Ensamstående med sin son som är i mina barns ålder och har gått i samma skola, hennes exman var en idiot och inte snäll alls och hon jobbar ff 50%, kämpar och pratar bra svenska.

Och när vi står där och pratar och jag ser ju hur dåligt hon mår så kommer känslan att det är väldigt olika för oss - hur vi mår och vad vi får för symptomer osv.

Undrar ju lite för mig själv sen vad jag har för anledning att klaga egentligen men det har jag. Jag är ju inte mig som jag en gång var. Det är ju bara att konstatera och mitt lidande är mitt.

Sitter med grusiga ögon och hatar - h a t a r - att alltid vara trött, att inte kunna vakna en enda morgon med en känsla av att vara pigg, utsövd och ....................... ja ni förstår kanske.

Jag längtar så efter att få tillbaka den där känslan att kunna vakna lite tidigt - som idag - bli väckt av solen. Hitta lugnet och gå ut och gå länge innan det var dags för jobb.

Så jag avundas också er som kan vakna på morgonen och kliva upp. För jag får kämpa rejält som idag att kliva upp för att hinna till den tid som är bokad på vc. Andra dagar sover jag tills jag vaknar och det är ju inte lika med vakna pigg - utan det är frampå förmiddagen och jag är ju seg.

Ja ja - jag ältar detta - men måste ut med det någonstans och det får ju bli här på min blogg. Den plats där jag kan ösa ur mig både ros och ris.

Tänker också på att jag har ufo i min lägenhet. Inte bara ett utan flera.

Unfinished objects.

Bildresultat för ufo stickning

Flera stickningar som ligger så bra där dom ligger men jag skulle vilja få dom klara också - dom där 2 tröjorna som inte är så mycket kvar på egentligen men jag har inte orken på kvällen att ta tag i det när jag sätter mig i soffan. Då blir det koncentration på tv tittandet eller så har jag lagt mig ner och tittar eller så ligger jag i sängen och tittar.

Så när ska jag ta tag i detta tro?

Det är mycket som jag inte orkar ta tag i och just nu här och på plats på jobbet borde jag ta tag i bokföringen - orkar inte!

Så jag skriver blogg istället.

Har druckit en stor mugg med kaffe - behöver kanske en till!

Ja det är onsdag - en dag så här mitt i arbetsveckan. Den är snart slut - arbetsveckan och jag hoppas hoppas att det är samma väder på lördag och söndag - hela dagarna så jag kan få komma ut och andas härlig frisk vårluft och få sol. Ta den där första muggen med kaffe i solen i stolen i trädgården.

Det vore något.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar