December

December

torsdag 2 februari 2017

Lågt i tak.

Relaterad bild

Som grädde på moset!

Igår åkte jag efter jobbet och gjorde några ärenden. In på apoteket och hämtade ut hostmediciner och även pollenallergitabletterna. Sen var jag in på en frisörsalong och köpte hårvax till sonen. Allt under samma tak,

Sen åkte jag till veterinären och köpte kattmat för att till sist stanna på ica och köpa honung.

Då ringer telefonen -sonen -kan du hämta mig!!!!!!!????????

Ja han var så pass kass att han inte kunde jobba längre.

Hem och äta - det hade dottern förberett och det var bara att värma i micron. Äta! Byta om till yogakläderna och iväg. För att börja med att tanka bilen.

Klockan var då kvart över 5 och det är mycket trafik den tiden och jag såg och mötte köerna och hade väl inte någon större förhoppning om att det skulle gå smidigt.

Var hos sonen strax innan 6 och så styrdes kosan hemåt och tänkt - alla köer var borta - dom hade lösts upp och det gick smidigt och smärtfritt.

Så vi var på yogan i vanlig tid!

Och klart välbehövligt att vara där och andas in och ut genom näsan, göra halva duvor, katter, hundar och annat och det gick riktigt bra igår också. Väldigt skön känsla.

Var osäker på om jag skulle klara ett pass utan att få en hostattack så jag hade med mig vatten men behövde inte dricka något.

Tog hunden på en runda när jag kom hem och sen blev det lite att äta. Hade kiwi, apelsin och jordgubb som jag åt tillsammans med keso och kvarg och nötter. Dottern åt någon chokladproteinsak - som jag inte tyckte var god så jag var nöjd med mitt.

Sen hamnade jag i soffan och där blev jag sittande för jag gjorde något dumt - började titta på en dokumentär på HBO Nordic.

Slenderman och hur två 12-åriga flickor försöker döda sin kompis som mirakulöst klarar sig. Och man fick höra föräldrarna till dessa två flickor berätta om sitt trauma som det innebär att få veta hur dom från en blixt från klarblå himmel förvandlas till små monster! Och ska dom dömmas som barn eller som vuxna.

http://www.hbo.com/documentaries/beware-the-slenderman/synopsis/about.html

Den var bra men det blev sent och natten - ja det har varit som en vanlig natt. Vakna flera gånger och få sömnen störd.

Och det är väl kanske en av anledningarna till att jag har huvudvärk idag men jag känner mig också som om kroppen har feber även om den inte har det och att huvudet är som i en bubbla. Näsan är täppt och jag är så less på detta nu.

Att jag igår fixade och donade och åkte och hämtade gjorde ju inte saken bättre.

Men det är torsdag och inget är inplanerat inför helgen. Vill ha en lugn och skön helg. Dottern ska inte jobba vilket också innebär att jag inte behöver köra henne eller hämta.

Hoppas på att det ska bli sol och då kan det ju bli en skön promenad.

Men nu ska jag få iväg en massa fakturor här på jobbet. Är själv idag. Tyst är det i huset och jag ska först gå och hämta lite kaffe.

Må Gott

Bildresultat för coffee doesn't make me happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar