December

December

fredag 3 februari 2017

Kalla handen

Sitter med kalla händer idag. Hade även kalla händer igår och så läser jag detta i en fb grupp.

http://battrehalsa.nu/10-ovantade-fibromyalgisymptom-som-du-kanske-inte-kanner-till/

10 oväntade symptomer som jag väl känner igen och som en punkt var kalla händer och fötter.

Men även här går dessa symptomer i skov. Jag har haft käkproblemen och trott att jag haft tandvärk. Jag har svettats floder utan att gjort så mycket men det var mer i början.

Sen finns det ju hur mycket till!

Men jag är lite glad idag - jag sov hela natten utan att lämna min säng en enda gång! Det är stort!

Hoppas på att det blir så många många nätter framöver för det känns så mycket bättre när jag vaknar på bara en natts orörd sömn.

Bildresultat för sleeping good fun


Idag är det morotskakans dag - det är väl en nyttig kaka!

SÅ jag sa till dottern att hon kunde få baka en idag om hon ville. Hon är hemma och ledig och har en ledig helg. Sonen är också hemma och kurerar sig.

Åkte på ica igår för att se hur det stod till på grönsaksfronten nu när det mesta av skördar fryst i spanien. Vi köper ofta babyspenat för den tycker jag är god och väldigt användbar både i mat och i sallad. Och nog var det utplockat alltid och isbergssalladen hade högt kilopris men jag köpte tomater - stora plommontomater som det var x-pris på. 10:- kronor för en ask med 5-6 stycken stora och dom såg lite bleka och så ut men jag köpte dom för att göra tomatröra.

Och så hade jag små cocktailtomater som blivit lite trista, mjuka och vissa var skrynkliga och dom åkte också ner i grytan med vitlök, rödlök och kryddor och sen fick det sköta sig självt i ugnen tills det var klart.




Så dagens middag är given. Pasta med tomatsås. Resten hamnar i frysen och till det vi ska äta tänker jag piffa till den med färsk chili.

Ni som känner mig (här via bloggen i alla fall) vet att rött är min färg och i julas fick jag en julkruka och krukan - en plåthistoria är så vacker och har sån fin röd färg så bilden nedan gör sig inte rättvisa. 

Så igår köpte jag vita tulpaner och det gjorde sig bra tycker jag. Rött kan man ha året om!




















Det är äntligen fredag idag och en hel helg väntar då inget är planerat eller bokat men solen ska inte visa sig - synd men jag hoppas ändå att det blir väder som man kan vara ute i och njuta av en skön lång promenad. Vill gå en runda som jag bara gått en gång för att vara säker på att jag går rätt innan jag tänkte lägga upp den som en promenad i hundgruppsgänget.

Sen finns det ju lite att pyssla med hemma - en tvätthög! Tråkigt och trist men ett måste.

Må Gott





1 kommentar:

  1. Jag har nästan alltid kalla händer och fötter. Värst är det med händerna. Fingertopparna är vita, och dom är så kalla att det gör ont. Svårt att veta vad som är fibron och vad som är något helt annat.
    Så fint det blev med vita tulpaner i din röda vas!
    ha det bra!
    Kram <3

    SvaraRadera