December

December

onsdag 1 februari 2017

Ingen vanlig dag

Bildresultat för february

En grå dag, men uppehåll och vindstilla. Inte så kyligt och bitigt och det ser inte ut att vara något regn i det gråa.

Tänkte att jag ska hämta ut mina allergitabletter - pollensäsongen kan ju sätta igång tidigt i år om det är så här milt.

Och man ska ju börja i tid!

I den här omgivningen tillbringar jag en stund i väntan vareviga onsdag runt 11. Har tappat räkningen hur länge jag har hållit på med dessa injektioner.

Hjälper dom - jag hoppas och tror det.




















För det vore ju för jäkligt om jag tog dom och det inte gjorde någon som helst nytta! Att jag faktiskt får lite mindre dimma i huvudet osv osv mm mm.

Sitter på jobbet och har nyss avslutat min frukost. En macka med skinka och gurka. Stora muggen kaffe. Brödet var ett potatisbröd som vi köpte på coops egna bageri i måndags. Gott - det brukar vara gott med potatis i bröd.

Och det blev igår en kväll i soffan. Slötittade på tv, orkade inget annat. Hade tänkt att man kunde titta på något som vi missat på play men nej - ingen lust.

Natten har varit - ja den har varit.

Vaknat, upp, hungrig, mjölk och diegestive, toa, somna om och så sova lite till. Och så konstiga konstiga drömmar.

ja det är nog så att kroppen försöker säga mig något.

Vaknade sen till vid 5 tiden och då tog det längre tid att somna om och när sen klockan ringde - då ville jag bara.................................

Har en blemma på tungspetsen, hostar.

Sonen hostar också - så pass att han inte sover bra på natten. Så det blir apoteket idag och hämta ut receptbelagd hostmedicin som jag har utskrivet.

Och så är det då första februari och inte vilken dag som helst. Det är min bästa goaste underbaraste svägerskas födelsedag - GRATTIS.

Bildresultat för february

Har ju också använt min väska då i 2 dagar och jag är så förtjust. Jag får ner massor i den och den är ändå inte jättestor. Perfekt helt enkelt.

Jag har liten överfull necessär med lite olika bra och ha saker, mobilen, servetter, den lilla extra plånboken, bröd, smoothieflaska, hudkräm. Och jag får ner ett paraply också om jag behöver - har testat :)

Så jag har en go lyckokänsla i kroppen när jag ser den och sänder tacksamma tankar åt min goa dotter som köpte den till mig.

Men så vet hon ju också hur länge jag tittat på just väskor från Desiquel - upptäckte märket när jag såg att min svägerska - ja samma som fyller år - hade en sån snygg väska för flera år sen och sen har jag suktat men tyckt att dom varit dyr också.

Dom har ju också kläder - mycket snyggt har dom!

Idag är också första dagen på ett nyttigare liv - för xx antal i gången. 5:2 men idag äter vi normal och så tar vi 2:dagarna en annan dag. Kanske i morgon eller på fredag.

Vi har i alla fall sagt att onsdag och söndag går helt bort för då har vi yogan. Så måndag och torsdag är bra såna dagar men dottern är lite konfunderad över att hon jobbar imorgon. Så det kan ju då blir fredag istället.

Och jag kan "fuska" lite när hon inte ser och äta mer men jag gör detta för att stötta henne. Det är alltid lättare när man är två.

Hon är inte tjock men har några för många kilon runt magen. Sen kan jag ju inte jämföra henne med hur hon var när hon var tonåring, smal och tränade och spelade handboll. Nu har hon ju en kvinnas kropp och inte en tonåring och det gör ju sitt och hon tillhör inte dom som är pinnsmala livet ut. Trots att hon hade kunnat fått ärva det av sin farmor som är sån - nej hon fick alla andras anlag som arv - då är vi många som bidrar :)

Men med bra val, slut på småätande och mer motion så blir det bra!

Men jag vet ju också - det är såååååååååååå svårt!

Nej, nu är det dags för mugg nummer 2 av kaffet och massa siffror.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar