December

December

fredag 10 februari 2017

Kärlek


Jag har fått en ny leksak!

Min son har gett mig denna!


Bildresultat för Asus Zenpad C 7.0

Den förra plattan - som han också köpte var inte så bra men den gick att använda. Den var seg och hade inte någon större kapacitet. Den kostade en 1000-lapp då men så gav laddningen upp. Det hände något i uttaget i plattan så den gick inte att ladda så det var ju bara att ge upp.

Så kollade jag runt och så såg jag denna på Mediamarkt - Samma märke, samma storlek men med mer minne och plats för minneskort. Och inte så dyr heller. 1300 och då man med både skal och minneskort och så la sonen till ett års garanti. Så 1750:- för alles och han beställde den och betalade i förrgår och igår hade den kommit till postutlämningen. Det gick väldigt snabbt så igår efter att den laddat upp sig på kvällen så satt jag och fick igång den och eftersom den förra också var en asus så kunde den hämta hem alla appar jag hade på den plus en massa annat nytt! Det tog hela kvällen men jag kunde också lägga till fb vilket inte gick att använda på den förra för då segade den ihop totalt.

Det jag direkt saknade när den gamla gick sönder var ju att inte kunna titta på olika playkanaler via chromecast men nu är allt fixat och jag är så nöjd och tacksam.

Mina barn är de bästa och goaste som finns och så generösa mot sin gamla mor. Han står för det tekniska och bil medan dottern skämmer bort mig med lull lull som väskor och kläder och sånt :)

Bildresultat för my kids are the best

Bildresultat för my kids are the best

Igår fick jag hastigt lämna mitt jobb. Sonen ringde och berättade att han stod på en ort mellan här och där.

Min första tanke var att han blev dålig och fick kliva av - typ magsjuka.

Nej, det var bombhot mot ett tåg som stod i Gbg så alla tåg och del spårvagnar fick tvärstanna där dom stod och ingen visste ju där och då hur länge detta skulle pågå och om det var skarpt eller inte.

Det visade sig vara falskt och att det också samtidigt drabbat ett tåg i Sthlm. Båda MTR om jag fattat det hela rätt.

Så det var ju bara för att skapa oro och kaos.

Men sonen kom till sitt jobb i tid och jag gav en del av min tid till honom.

Det är ju hela tiden ge och ta mellan oss.

Och jag är glad att jag har ett jobb som tillåter mig att lämna och fixa sånt här.

Idag är dottern ledig och om hon i tisdags var så grinig och på dåligt humör har dom senare dagarna varit helt annan. Bra humör och glad.

Hunden var lite bättre också igår. Bara lite blod därbak så det går mot rätt håll det också.

Men det är kallt ute, snö på marken även om det inte är så mycket utan ett tunt täcke men jag fryser om fötterna idag också. Tänkte inte att jag skulle ta med mig och ha raggsockar på mig på jobbet. Stor miss.

Det är fredag! Har inga större planer för den här helgen. Dottern jobbar kväll i morgon börjar 06:45 på söndag så köra ska jag göra!

Skulle önska att det blev sol - det vore väldigt härlig.

Hur som helst - det blir helg i alla fall.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar