December

December

torsdag 26 januari 2017

Yes - där satt den.

Det är verkligen dalar och toppar i livet.

Ibland väldigt djupa dalar och riktigt höga toppar.

Så är det väl för alla mer eller mindre och det som får mig att just nu här idag tänka på detta - ja en sanning med modifikation för jag hade den redan igår är att jag igår upplevde en topp.

Det var en intensiv dag. Jag fick kliva upp tidigare än vad jag brukar göra på en onsdag eftersom dottern skulle på labb på en annan vc än den jag går på.

Medan hon gjorde detta - ett snabbt besök på ca 10 minuter - gick jag in på ica och köpte färskt nybakat bröd, det var fortfarande lite ljummet.

Körde förbi hemmet och lämnade av dottern och åkte till mitt och eftersom jag var lite tidig kunde jag gå in på apoteket och hämta ut lite mediciner som håller på att ta slut innan injektionen.

Till jobbet och jag åt frukost. Det nybakade brödet och kaffe och sen var det full rulle hela dagen och halv 4 åkte jag hem.

Vi åt pasta med champinjoner, ruccola, rödlök och vitlök samt en korvbit som fanns kvar i kylen - en stackare som sonen lämnade för det fanns inte mer bröd - choirzo. Piffade upp maten och sen var det inte mycket mer än att klä om och åka på yogan.

Sånt motstånd jag kände. Inte alls i form. Trött och hade önskat jag låg hemma i soffan.

Eller så ligger jag i barnets position på yogan vilket jag ofta gjort det sista.

Bildresultat för good yoga


Rullar ut min matta på den plats i salen jag helst vill ha. Oftast så får jag den också för jag och dottern tillhör inte dom som kommer sist utan vi sitter på plats minst en kvart innan och då är vi oftast först och det är skönt att inte ha den stressen också. Det tycker vi båda två så hellre sitta där och vänta än sitta hemma och vänta.

Vi börjar alltid med sitta och landa en kort stund. Sen är det uppvärmning. Och vi börjar med armar och sen är det nacken, rygg, bål och annat som ingår i detta. På bilden nedan är det 1-4 plus lite till.

Relaterad bild


Och sen kan ett pass se ut som ovan.

Nummer 5 - är solhälsning A som vi kallar det.

Sen blir det direkt solhälsning B - 6,7,8,9 och 10. Efteråt kan vi ligga en stund i barnet - 16 eller stå i hunden 10




Bildresultat för good yoga solhälsning

Jag brukar oftast hamna i barnets ställning och vila MEN igår så hade jag en känsla i kroppen att den ville stå i hunden. Det är också en viloställning men kan vara lite mer krävande så jag blev glatt överraskad och nöjd när jag stod där och kände hur gott det var

Bildresultat för good yoga

Så när passet var slut och vi satt i bilen så hade jag en sån härligt nöjd känsla - det var länge sen efter ett yogapass jag kände så. Det finns hopp :)

Men hela passet gick ju inte felfritt. När vi skulle göra krigaren och lite rörelser kring den så hade jag ingen balans!

Bildresultat för yoga starter warrior

Men vad gör det när det i stora hela var ett i övrigt gott pass.

Så nu ser jag fram emot nästa pass på söndag.

Bildresultat för yoga funny

Och vi har gått i mer än 5 år. För ledaren har fyllt 55 nu och jag kommer ihåg när hon fyllde 50! För då fick en veckas uppehåll då hon blivit bjuden på en resa - väl unt och vi tog ju ikapp det en annan vecka.

Efter passet åkte vi till ica - köpte färsk frukt och tulpaner.  Hemma sen så gick jag och vovven en promenad medan dottern packade upp varor. Det var skönt ute och inte kallt och inget regn.

Och så blir man ju lite sugen på något att äta så det blev en smoothie på jordgubb, banan, nyponpuler men inte till soppa utan rent nypon.

Bildresultat för nypon markatta

Den blev jättegod men upptäckte ju att vi inte hade så mycket yoghurt så det blir att åka och handla idag också. Då ska jag köpa på mig mer kyckling. Man kunde köpa 3 påsar av kyckling, eller blanda med frysta räkor eller hamburgare - för 100:-

Igår köpte jag 3 påsar av såna innerfilér - små bitar som tinar snabbt och bra. Så jag ska ta och köpa 3 påsar till för det blev riktigt bra pris då.

Sen blev det soffan och jag blev sittandes till midnatt. Kollade slutet på en dokumentär och sen hamnade jag på den engelska akuten som visar riktiga akuten på svt. Otäck realism med riktiga olyckor. Men sen somnade jag gott.

Men - alltid detta MEN

Har vaknat flertal gånger av vovven som vill något. Och när vi gick ute igår kväll så var han - antingen trög eller så åt andra hållet när han satt där långt upp på en äng där ingen går så jag plockar inte upp efter honom heller och det var också mörkt så jag såg inte vad han gjorde men jag tänker ju direkt när han står vid sängen och ser orolig ut - Magen!

Så upp och släppa ut. Han gick i trädgården och tittade mest - vid 3 - tre!! tillfällen i natt. Den sista stod han bara strax utanför dörren och tittade runt innan han skulle in. Kissade inte ens - då blir man bara lite trött på honom.

Men jag somnade om snabbt varje gång. Lyssnade på P1 - kropp och hälsa om Stroke intressant men jag måste backa bandet för jag har somnat innan det slutat.

Så när då dottern går förbi min säng idag och jag vaknade så ville jag bara somna om igen. Var så trött och då var klockan halv 11. Så nu sitter jag på jobbet och är inte alls klar i skallen känner jag.

Fokus har jag svårt att hålla och det är inte bra när det är siffror jag håller på med. Är snart helt klar med det som gäller 2016 och kan sen fokusera på detta år.

Skönt är det dock att jag är själv idag och jag sitter med mjukisbyxor och en enkel t-tröja på mig.

Dottern jobbar kväll så jag är själv när jag kommer hem. Då ska vi ta oss en promenad jag och vovven för att sen sitta i soffan och bara vara. Ja det är väl lite stök i köket antar jag. Sonen plockade ur diskmaskinen men dottern som skulle börja senare idag blev uppringd och tillfrågad om hon kunde komma in tidigare och då hann hon inte med detta.

Behöver tvätta också. Nu har jag små högar med få saker i varje som behöver tvättas. Igår blev det sonens "fin" skjorta - den vita och några andra vita plagg som vi hade. Och sen har jag en hög med rött och en med grönt. Är inte helt bekväm med att blanda hur som helst i rädsla av att det ska bli missfärgat. Fördel - inte lika mycket att hänga heller!

Ja - nu ska jag gå ut i jobbets kök, sätta på vatten till snabbkaffe och skala en apelsin.

Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar