December

December

fredag 27 januari 2017

Knasboll

Monica Gustafsons foto.

Man blir ju glad när det är fredag och solen skiner och värmer.

Mindre glad är man ju för att man inte är ledig!

Men det är rejäl vårkänsla ändå. Var ute i trädgården och fyllde på mat till fåglarna och kunde känna hur gott och skönt det var ute.

Sen det lilla jag varit ute - gått till bilen och hämtat post i brevlådan på jobbet. Ja det gjorde ju ändå lite att det blir en mer - åh härligt - känsla.

Men det är väl inte så bra att det håller i sig? Har inte koll på väderleksrapporten över helgen men hoppas gör jag.

Dottern har ledig dag och avundas henne och att hon får gå ut med vovven.

Och den här vovven - ja han har alltid varit speciell.

Han stod ju under rubriken speciella när jag hittade honom i en annons.

Igår. Vi gick en runda och vovven fick välja vart vi skulle gå och när vi sen var på väg hem så mötte vi en granne vid infarten - hon som nu också har en amigos hund. Och hon har en annan hund sen förr så hon har 2.

Vi pratade lite och så skulle jag leta upp ett namn på mobilen till henne för en hundsak. En annan granne kom också med sin hund så där stod vi alla 3 mattar och 4 hundar.

Alla glada och inga morriga raggiga miner utan glada hundar. Men min som då inte är en hund??? - ja han viftade på svansen och nosade på backen och så helt plötsligt har han backat ur sitt halsband så han är lös!!!

Tänker att ja han stannar väl här och busar lite nu när han då inte är kopplad. Och jag tänker att jag får på honom halsbandet igen när han nosar på en blomma!

Men

Nä han springer iväg. Tänker att jaha - nu får jag jaga honom - så där som hundar är - ska kolla runt.

Men

Inte den här inte. Han håller sig inte med oss eller dom andra hundarna utan rusar hem! Till porten och där står han och väntar.

Borta bra men hemma bäst får ju en annan betydelse ibland :)

Han är nöjd och glad bara han får vara hemma. Tråkmåns


Släkt med Ferdinand kanske - på långt håll - spanjor som han är. Hahahaha!

Vill helst vara hemma och lukta på kuddarna.

Det är fredag. Är ensam på jobbet idag också. Efter jobbet ska vi iväg och handla lite på rusta. Har en rabattcheck där på 50:- kronor som går ut nu den sista och vi köper ju schampon och annat där så varför ge bort dom? Behöver deo och lite annat.

Sen blir det nog en sväng in på Indiska också!

Med risk att bli oerhört tjatig - natten - ja som den brukar vara då den inte är bra!

Nog om det.

Igår åkte jag efter jobbet och stödhandlade. Sen hem, ut med hunden då och sen gjorde jag en nachotallrik till middag. Städade undan och satte på en tvätt. 

Sen la jag mig i en och en halv timme - i dotterns säng!

Den är så skönt och hon har en bredare säng än mig så det var ett ombyte. Låg och slötittade på tv och hade satt klockan på ring så att jag inte skulle missa att hämta henne ifall jag skulle somna.

Hämtade hem henne, gick en runda till med vovven. Var hungrig så det blev yoghurt med granola och färska jordgubbar!

Sen var det som om jag blev slagen med en klubba i huvudet. Kände mig helt konstigt, illamående, matt, febersjuk - ME -sjuk?

Så det var jobbigt att bara gå in i badrummet och borsta tänderna och byta om.

Förkylningen är tillbaka eller så blev jag aldrig bra från den. Så det är nysningar, nästäppa och hosta.

Så då är det skönt att jag sitter här själv idag. Jag hoppas att de där extra vitaminerna jag får i mig varje dag i smoothien ska ge utslag någongång.

Idag blev det med banan, kiwi, apelsin och nyponpulver och skivad jordgubb. 

Dagens middag - inte en aning än - men något blir det ju. 

Må Gott

Monica Gustafsons foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar