December

December

onsdag 18 januari 2017

VIlken sorglig syn

Bildresultat för funny looking mirror

Idag är det genomgrått ute, dimmigt, fuktigt och milt.

Och jag känner mig lika grå och glåmig också. Så det är ingen vacker syn man har när man tittar på sig själv i spegeln. Ser mest bara trött ut.

Men det är ju så att den bilden reflekterar hur jag känner mig!

Men jag sov bra i natt i alla fall - alltid något. Visst jag har vaknat ett par gånger men kunnat somna om direkt och det är ju ett STORT plus.

Tagit veckans injektion idag och jag som igår var nöjd över att inte täppa igen i näsan har idag fått tagit näsdroppar igen.

Det är som en jädrans berg och dalbana. En månad har jag gått så här nu. Småförkyld som övergår till mer förkyld, Tillbaka till lite förkyld och så håller det på.

Om jag hade orkat så hade jag målat på ett ansikte för att på så sätt se piggare ut men vem orkar! Inte jag i alla fall. Det ska ju sen tvättas av på kvällen och det är jobbigt.

Det räcker att jag gör det när jag ska göra speciella saker. Och ibland när andan faller på också men det är ytterst sällan en vanlig vardag när jag ska till jobbet.

Åkte och fyllde på dotterns månadskort efter jobbet. Och när jag sen kom hem åt vi rester av pizzan för att sen slöa i soffan. Det blev lite senare för jag kom inte från jobbet förrän halv 6. Ville göra klart en sak innan jag åkte hem.

Bildresultat för in the couch funny

Vi tittade på 3:e avsnittet av Saknad på CMore - Helena Bergströms serie och det är ett avsnitt kvar och det släpps imorgon tror jag. Rätt skönt med en kort serie.

Ikväll blir det YOGA! men jag måste erkänna att jag har dubbla känslor inför det. Jag skulle helst vilja vara hemma men jag vet också hur bra det gör min kropp att gå på det så vi ska pallra oss dit.

Blir nog väldigt nöjd efteråt i alla fall. Är ju lite osäker på hur mina axlar ska fixa det och det är smärtan och även tröttheten som gör att man tvekar och känner att det inte lockar så mycket.

Det är mycket jag saknar att orka göra. Yogan är en sak men också långa hundpromenader. Jag fick ju tacka nej till många i höstas och sen har det tyvärr inte blivit så många promenader i gruppen. Hon som var den mest aktive och som startade gruppen har slutat då hennes hund fick tas bort och sen har nästa inte varit så aktiv som skulle lägga ut och sen har många varit på fm och det har varit för tidigt och inte passat.

Jag la ju själv ut lite promenader men känner att jag inte vet om jag har den orken att själv ta tag i det. Fixa ett arrangemang för att sen inte kunna vara med känns trist. Men det kanske kommer igång igen.

Två stora muggar kaffe senare och jag är ff halvt död. Det dunkar i musklerna -svagt men ändå - det påverkar mig.

Ja så idag är det inte så mycket positivt inte.

Håller på med att kolla medlemsregistret innan jag ska börja med att skicka ut årets avgifter. Det tar sin tid också.

Må Gott

Bildresultat för funny looking mirror



1 kommentar:

  1. Du kanske skulle ta ett kosttillskott mot förkylningen, som jag tipsar om på min blogg. Det ha iaf hjälpt mej. Provade saltvattenspray istället för nässpray men det var helt värdelöst. Det tar på dom få krafter man har att ha så många diagnoser och annan skit. Hoppas det vänder snart för dej. Krya-på-dej-kram <3

    SvaraRadera