December

December

torsdag 10 november 2016

Ur led är tiden.

Snökanon - det nya ordet för dagen

Här är det idag grönare än igår. Det lilla vita som fanns håller på att försvinna. Och i andra delar så snöar man bort - ur led är tiden.

Världen i övrig vaknar upp och det börjar kanske även sjunka in hos många vad som faktiskt hänt. Även om jag tycker att Trump är en pajas så tror jag inte att han är helt komplett galen och en idiot för han har ju ändå lyckats med mycket i sina företag. Och i det har han också många kvinnliga medarbetare som har höga positioner och ett annat som jag ger honom kred för att att han är nykterist sen hans bror gick bort pga alkoholen så han kommer ju inte göra något konstigt berusad i alla fall.

Sen är han en buffel, det går ju inte att komma ifrån det är bara att hoppas att senatorn och alla som nu ska ingå i hans stab inte är helt i hans ledband utan kan komma med bra och goda råd. Tiden kommer utvisa.

Och det här röstsättet som USA har. Clinton vann i antal röster men Trump antal elektorer - jag fattar inget och fattar väl inget av amerikas politik heller.

Jag är i alla fall trött på detta nu.

Bildresultat för enough is enough

Själv vaknade jag idag med världens huvudvärk. Den sitter ff kvar och jag är inte alls med i matchen. Hade kunnat tro att jag inte sovit i natt men det har varit som de flesta nätter i mitt liv numera, vakna lite, somna om, vakna lite till somna om men jag har inte behövt ligga vaken utan har somnat om relativt snabbt igen.

Var på yogan igår och gjorde inte allt men det mesta och det som ska gå i flöde gjorde jag sakta och mina axlar fixade inte alla rörelser. Och jag tycker om när hon sen har mer töjning och stretch i övningarna där man sen ligger på golvet - då vilar jag också.

Vi var frusna när vi kom hem och i bilen pratade vi om varm choklad och vispgrädde. Det blev nyponsoppa utan grädde istället för vi orkade inte vispa grädden och dottern kände sig mer sugen på nyponsoppa - hon älskar nyponsoppa och hade vi haft såna där små mandelskorpor hade det blivit vispgrädde till.

Idag är det nästan vindstilla också. Det var också någon plusgrad idag. Dom hade pratat om ev snö igår - kom inget.

Vi planerar inför en middag på lördag. Brorsonen ska komma. Om några veckor har han lämnat staden. Vi tänkte att vi skulle äta racklett. Det tar ju lite tid och är lite pyssel så vi planerar vad vi ska ha för kött och tillbehör.

Mandelpotatis och racklettost är ju obligatoriskt.

Sen blir det också en gräddost för sonen reagerar inte så bra på racklettosten. Och jag har ju fin entrecote i frysen och så kanske kyckling eller fläskfilé.

Sen olika grönsaker som champinjoner, sparris, minimajs bland annat.

Sen har vi då efterrätten - just nu känns en enkel fruktsallad lockande. Vi ska handla imorgon.

Sonen har beställt skor på nätet och igår kom dom. Och det var inte vilka skor som helst så jag förstår att dom var dyra. Tänkte att det kanske var någon form av märkessko som gjorde priset men dom är handsydda i England av utvalt material etc som det stod på medföljande lapp. Varje sko låg sen i en varsin skopåse i kartongen. Snygga och det är ju lite vågat att beställa skor. Sonen har 46 och då är det heller inte så lätt att hitta skor som han vill ha här i vårt land. Han tittade på ett par snygga Martin Dahlin men dom fanns inte i hans storlek. Men nu har han ett par skor som är snygga till allt. Och sulan var grov så han kan gå utan att halka.

En lite snobb är han min son men det är han värd att få vara som nu kan unna sig när han nu har jobb som fick och harvade arbetslös så länge. Och så hjälper han ju sin mamma med mycket ekonomiskt.

Cheaney Edith R Ladies Wingcap Brogue Country Boot in Dark Brown Split Coupe Leather

Det börjar bli dags att ta sig en mugg med kaffe. Åkte tidigare till jobbet idag för jag försvann tidigare igår. Sonen behövde skjuts. Han hade fastnat på toan lite och var så trött för han hade följt vakan för länge. Men jag slutar ju vid 3 på onsdagar och lämnade ca 30 minuter i förtid så det är ju inte så farligt.

Bokföringen ställer till det. Jag gör enkla missar - lätt att åtgärda men jag förbannar mig själv för min glömska. Fibrohjärnan hänger inte med. Jag är ju inte som förr - det är ju bara att acceptera. Och jag har ju inte hållit på med bokföring sen jag blev sjuk och så får jag ju också ta i beaktan att jag inte hållit på med det på så många år och är ringrostig och har nu bara gjort det sen i somras och mycket av det låg ju på hög tills nu och det har fått gå lite för fort eftersom det var en deadline som jag inte hade koll på inför ett styrelsemöte då det skulle läggas budget så stressen blev lite för tydlig även om jag inte känt mig stressad så har jag inte heller kollat efteråt så mycket.

Har utvecklingsamtal om någon vecka och jag har dragit ut lite papper om det jag "lider" av. Ibland tror jag inte att min chef och min kollega är helt medvetna om vad som är felet och varför jag faktiskt inte jobbar heltid, är halv sjukpensionär och har lönebidrag.

Precis som jag också glömmer detta så gör dom det också. Så dom ska få bli påminda ifall det behövs :)

Så jag sitter här med min fibrohjärna och känner mig lite yr och huvudvärken dunkar. Men det är inte bättre hemma så jag fortsätter för det är ju också en del av att må bra att ha det här jobbet att gå till - att vara behövd, ha ett sammanhang som det så fint heter men det får inte bli för stora missar helt klar och det är det lite svårt att göra på ett sånt här ställe. Värre hade det varit tex på ett företag med moms och jag missat en sån sak - det kan leda till konkurs.

För helt ärlig - jag är livrädd för att jag inte är i skov utan är i försämring!

Må Gott

Bildresultat för scared to death





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar