December

December

fredag 11 november 2016

Leonard Cohen

Nu är 2 julklappar inköpta - båda till sonen. Vi har passat på nu när vi sett och igår såg vi något som vi kände att det skulle passa och till nedsatt pris också. Tror sonen kommer bli nöjd.

I tanken har jag också en del till dottern klart och har avhandlat det med sonen. Vi köper liksom ihop. Mor+dotter=son, Mor+son=dotter och dotter+son=mamma :)

Sen brukar jag ha en sak som bara jag vet till dom båda också. Skämma bort dom så mycket det går vill jag ju.

Vi var för att titta på en jacka till dottern, hon hade fastnat med den hon har och har haft i flera år en parkas och det är ju snören och saker som hänger överallt och hon hade fastnat i en dörr eller nått och en stor ful reva upp på ryggen blev det. Så vi åkte för hon ville titta på en på indiska igen och prova. Men det blev en som hon beställer från HM istället - vilket hon gjorde när vi kom hem för den fanns inte i butik.

Och jag hittade två toppar :O på indiska. Dom finns inte på hemsidan än men den ena är vanligt svart och i en modell som jag trivs i. Har en sen tidigare och modellen påminner också om de klännigar jag köper där - drapperad i sidan. Har bara väntat på att dom skulle få in såna igen och äntligen kom dom. Kortärmat och sen blev det en jeansblå mönstrad dito också. Tittade på ett par byxor men jag orkade inte prova där och då igår och det ångrar jag för dom finns inte på hemsidan. För nya eller utsålt? Kanske inte ens passar mig.

Och eftersom vi inte kom iväg förrän jag slutade jobba 5 så blev det sen middag. Och en enkel sån. Vi köpte revben, gott bröd och tuggade i oss. Gott i sin enkelhet och det blev kvar till sonen också.

Snapchat - har ni testat detta? Jag har det inte själv med dottern har och sonen och dom brukar snappa till varandra med allehanda konstiga miner och ansikten mm. Igår så tog vi ett ihop eller hon spelade in och vi skrattade så vi tappade andan och fick ont i magen. Vi såg bedrövliga ut och sen skratt som lät som kalle anka och så skickade vi det till sonen. Igår var det han som började skicka till henne och så håller dom på så.

Roligt hade vi där vi satt i soffan som sagt och det är så himla skönt att få garva halvt ihjäl sig. Gör jag alldeles för sällan numera. Och så tittade vi på Svartsjön. Tycker fortfarande att den är rätt kass men måste ju fortsätta se vad som döljer sig i källaren.

Är på jobbet tidigare idag också - ska gå tidigare och jag har sovit U R U S E L T inatt eller från 5 tiden eller knappt alls förrän efter 8 då somnade jag till en timme för att vakna igen så det känns.

Kroppen känns också. Just nu hushållar jag med mina starka tabletter för jag har inte fått in förnyat recept än och det kanske blir ännu värre och om jag då behöver dom så har jag inga. Så jag går omkring och lider i min tysthet.

Och så har ännu en musiker gått ur tiden - Leonard Cohen och här är en hyllning till honom. Jag älskar den här låten när kommit i nytappning av Disturbed.



Och en annan bra



Och den här låten har väl snart varenda artist gjort cover på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar