December

December

tisdag 15 november 2016

Snart är det jul

Bildresultat för no bad weather only bad clothing

Regntunga skyar vartän jag ser.

Ja det är så grått ute att man känner sig grå själv. Regn och dis. Det blev ingen runda efter jobbet igår. Det var liksom ingen idé för det regnade och med den hund jag har och som då inte vill vara ute så fick det vänta till senare när jag hämtade dottern. Då var det ff regn men i mindre skala.

Åkte förbi en affär för att köpa bröd och mjölk innan jag kom hem. Sen stekte jag ris ihop med racklettrester allt med boken i lurar och sen la jag mig i sängen och lyssnade klart på Monster av Ingrid Elfberg - så bra den var.

Nu är det nytt i öronen och denna gång Helen Tursten och hennes senaste bok Sandgrav och det lilla jag lyssnat har gett mersmak - kommer bli spännande.

Sandgrav är den andra delen i en ny serie av Helene Tursten, författaren bakom succén om kriminalkommissarie Irene Huss.

Det är snart jul och nioåriga Amelie lämnar skolan i Strömstad för att åka hem och hämta sina luciakläder. Men hon återvänder aldrig. Kort därefter försvinner ännu ett barn och misstankarna riktas mot en tystlåten och udda tonåring i det lilla samhället. Men när en polis hittas död och det kort därefter sker en explosionsartad brand i en lada, börjar polisen misstänka att andra krafter ligger bakom dåden.

Kriminalinspektör Embla Nyström tillhör det mobila teamet i Västra Götaland och kopplas in på fallet. Är det en seriemördare som går lös, eller kommer de att lyckas hitta barnen vid liv? Och hur passar polismordet in i bilden?

 (inbunden)

Kommer till jobbet idag - är själv idag också förutom att vår alltiallo ska vara här. Ser hans cykel men ingen gubbe.

Dörren in till kontoren är upplåst, ingen här. Ute i garaget/verkstan är det bommat och låst och jag kan inte för mitt liv begripa vad det är som är så förbaskat svårt?

Är man inte här så låser man dörren in till kontoren. Ska man in - ja använd då nyckeln igen och lås upp för att sen använda densamma för att låsa.

Nu står allt öppet, vem som helst kan komma in och om det inte stjäls något så kan det bli förstört.

Tycker att det borde vara klart för alla vid det här laget när vi haft inbrott, skadegörelse och någon som också varit så äcklig att man kletat avföring på väggar på toaletten - just för att dörren stod öppen obevakad.

Och när jag då kommer och det är upplåst, tyst och tomt tänker jag att kanske är personen på toa eller så. Vill ju inte gå in i varje rum som har toalett och kolla - det finns 6 toaletter. Men nu när det gått en tid så kommer det inte ut någon från rummen så jag är ensam.

Grrrrrr och morr sånt här irriterar mig - borde inte göra det, borde bara strunta men vissa saker griper tag i min irritationstarm.

Så när han väl dyker upp blir det konfrontation! Det här är min arbetsplats och jag bör inte känna mig osäker när jag sitter här pga av att han inte klarar av instruktioner. Jag har sagt till honom men det är jag inte ensam om. Även min kollega har poängterat och sagt till så vart ligger problemet? Alkoholhjärnan?

Det är tisdag idag, inga hemma när jag kommer hem mer än de fyrbenta. Vilket inte alls är illa. Dottern slutar innan 21 ikväll och ska hämtas så det blir en repris från igår.

Det här vädret skulle jag vilja ha på en helg. Skulle t o m vilja ha mer regn och rusk bara för att kunna krypa upp i soffan och titta på gamla serier en hel dag utan att vilja gå ut eller behöva gå ut.

Vi har ca 4 timmar av en gammal julkalender vi skulle vilja se och skratta till jag och dottern. Vi har kollat lite klipp men hela finns på svt Arkiv.

Den bästa julkalendern!

Sunes jul med Peter Haber - man skrattar ju så man får ont i magen och det vill vi göra igen :) och igen och igen :)

Bildresultat för sunes jul citat



Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar