December

December

torsdag 3 november 2016

Shlefft, halt, den första frosten

Bildresultat för slippery icy fun

Igår kom det regn, snö, regn, blandat och blött,

I natt har vi haft den första riktiga frosten där marken blev vit och asfalten blixthal och på vissa ställen syns det ju inte. I vårt område kom salt/sandtraktorn och körde. Så nu är det dags att byta däcken. Men jag får vänta till helgen så får sonen fixa det åt mig. För igår hade en bekant köat hos däckfirman - 30 st före och det vette tusan om jag har lust med. Kan ju hända att man kan komma och man är först också i kön. Eller så hitta ett annat ställe om inte sonen då kan känna sig manad men dottern skulle lägga upp det fint till honom idag.

Bildresultat för slippery icy fun

Har varit och hämtat hem henne nu vid 12 för hon har haft utbildning och jag hämtade ju också hem henne igår när hon slutade 3 och vi möttes upp vid hundbutiken och köpte vovvens favoritgodisben just nu. Det är kycklingrullar och dom här är mer kompakt så det tar ett tag för honom att gnaga i sig det hela. Det finns ju att köpa också på typ ica men dom är tunna och dom försvinner i ett nafs men dom här kan han ligga med lääänge.

Bildresultat för maxine dog fun

Och hon som har butiken frågade om jag varit inne och köpt kött på affären. En oberoende inte ica/coop/willys butik för nu hade dom jättefint svenskt kött så det blev ju att gå in där och jag köpte färsk entrecote, färsk ryggbiff, köttfärs och allt på ca 1,5 kg, färdiggrillad kyckling och bullar till fika på under 500:- !!!

Bildresultat för maxine laundry fun

Vi gick in och hämtade tvätten vi hade. Alla har bytt i sängen och jag ville tvätta mitt kedjetäcke och vi hade bokat tvättstugen till detta. Den ligger när mig i området så det är lättsamt att gå ner dit och tvätta och skönt samtidigt att få allt torrt på en gång.

Hemma fikade vi innan vi satte igång med röj och städning av vardagsrummet. Man får sitta på rumpan och jobba bort allt hår som sitter i matten för damsugaren tar det inte men jag har ju hittat det perfekta verktyget för detta så det går rätt lätt och sen dammsugning på detta.

Bildresultat för hundhårsborttagare

Dammtorkat blev det också. Sen var det skönt att lägga sig i en nybäddad säng med rent täcke också samt nyduschad. Har sovit väldigt gott inatt.

Och det blev bara ett rum gjort och det får bli hall och kök idag. Mattan i hallen hänger redan ute på vädring och jag har piskat den också.

Det var yoga också igår men den gick vi inte på. Jag kände att min kropp inte var yogavänlig och dottern tyckte att vi kunde skippa den och så städade vi då istället.

Middag - vi hade ju köpt färdiggrillad kyckling som jag rensade och vi använde lite av bröstfiléerna, gjorde guaccamole, en tacodipp och grönsaker och så åt vi detta i dom där små små mjuka tacobåtarna. Perfekta små mumsbitar. Lätta att äta pga storleken precis som jag tycker dom där hårda minitubs också är perfekta.


Bildresultat för maxine christmas fun

Och - ja det är ju ett tag innan julafton men första julklappen är redan köpt och vi har ju också köpt nya kulor och annat och igår så åkte adventsstaken fram som vi köpte. Var ju "tvungen" att se hur det blev.





Rosa fick jag kommentar om - men tyvärr så ger min kamera inte rättvisa åt bilderna den tar ibland.


Och jag kommer byta till röda ljus och kanske behöver vi en ask till av pyntet så det täcker ända upp innan jag känner mig nöjd. Så här tidig har jag aldrig varit med pyntet men har sett på de sociala medierna att det finns dom som redan fullpyntat med gran och allt - där är jag inte än - långt ifrån :)

Vi hade fundering på att ikväll åkt iväg och tittat på Lights in Alingsås som dom har varje år och jag har varit där några gånger. Lite mysigt att titta på men det blir inget med det idag - för halt för mina sommardäck kan det bli. Men kanske någon dag i helgen. Det håller på till på söndag.

Så nu kan jag börja jobba ordentligt idag också. Har ju suttit här tidigare eftersom jag åkte direkt efter att hämtat dottern. Och då behövs kaffe!

Må Gott

Bildresultat för maxine coffee fun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar