December

December

tisdag 8 november 2016

Gnäll

Min manlige kollega kom igår, gnällde och gick hem!

Han hade magknip - ville säga som Johan Glans mamma sa till honom så fort han hade lite ont i magen - gå och bajsa men jag knep ihop munnen min och tänkte på om jag skulle gå hem varje gång jag hade magknip - ja då blev det inte mycket gjort inte. Men han skulle komma idag skrev han på sms i morse.

Inte lätt att vara man.

Bildresultat för man ache funny

Den andre manlige kollegan som jag inte har så mycket över för - skottar snö. Det ligger 1/2 cm kanske på sina håll på marken. Inget på väg eller annat utan på ställen som inte används.

Han stod också och lyfte på ett nät och "herre jösses" det inser jag tom från fönstret att det inte skulle gå när det är minusgrader och det är isigt. Men han stod där - lyfte lite, kliade sig i huvudet, lyfte på annat ställe och höll på. Men hallå ville jag skrika - fattar du nada!

Ja han är ju inte min favorit som ni vet och alla hästar hemma har han inte. Och vad han egentligen gör när vi på kontoret är här vet jag inte. Han är ofta här när vi inte är här och när jag ibland kommer på andra tider än vad han tror så är han på väg hem. Så den gubben litar jag inte mycket på. Och han har alldeles för mycket skakningar och annat som säger - alkoholproblem - för att det ska lura mig. Men jag vet också att chefen är medveten om det och har lite extra koll. Inte bra att komma på jobbet och lukta gammal fylla och skylla på en lättöl till lunchen.

Bildresultat för man at work funny

Och idag är det valvaka, valfasa, val hela dagen/natten och jag undrar hur mycket man kan prata om det utan att det blir samma samma när man på våran tv och radio ska följa detta från morgon till kväll och förmodligen deras morgon när det hela är klart.

Egentligen vet jag väl inte vem som är mest lämpad av dessa två men jag tycker nog att Trump är mest pajas i detta och det kanske kan bli ett nyval inom snar tid när dom sen har insett att detta var inte bra någonstans. Men jag kan också inte låta bli att förundras över amerikanerna och deras syn på livet, världen och allt. Och nu det senaste - valen är riggade som om det vore 3:e världen där det tyvärr också ofta är det men i USA - nä det kan jag väl inte tro. Men många tror att Trump som är duktig på att driva företag också kan driva ett land - kanske har dom rätt i sak men sen har han ju så mycket annat konstigt för sig i åsiktsväg.

Bildresultat för trump vs clinton fun

Kattastrofen - ja nu är han sig själv igen. Svårflörtad, sur, inte gosig och vill bara gå ut men det får han inte göra förrän han fått sin antibiotika åtminstone någon dag och jag ser att han går som han ska på lådan. Igår gick han på kvällen och det var lite missfärgat urinen men det är ju inte konstigt då man varit därinne och rotat runt. Idag har han varit där 2 gånger varav den första vid 5 och då började han bråka med mig första gången.

Katten skrapar på en dörr!
Vovven jagar efter!
Jag upp och kollar!

Ja så brukar det se ut och idag fick han smärtstillande och en påse mjukmat för nu äter han som en hel .............. katt.

Sen hörde jag hur han gick på lådan och det var frid och fröjd.

I köket har jag städat undan och ändrat lite i mitt köksfönster och han har hittat en bra plats att sitta på och kan titta på alla fåglar. Jösses vad dom äter också. Får nog ta och köpa en stor säck istället för att köpa små hinkar - blir nog mer lönsamt och så finns det att fylla på också.

Bildresultat för cranky cat fun

Har inte sett domherren så än blir det inte så mycket mer snö men hackspetten var tillbaka. Tänkte jag skulle fixa egna talgbollar någondag också. Samt köpa jordnötssmör och smeta på en stam - det tycker dom tydligen om - de små liven förmodligen också de stora kajorna som också är tillbaka. Även här på jobbet har vi mängder av dom. Ser lite otäckt ut när dom sitter i stora stora mängder i träden på em och "glor". Och skatorna förstås.

Vi tittade på Midnattssol igår. I söndags hann vi inte eftersom dottern jobbade till 9 och sen orkade jag inte så igår efter middagen så tittade vi.

Jag gick en runda med vovven när jag kom hem och fy va jag frös. Det var så isande kyligt och då hade jag tjocka vinterjackan på mig. Fleecevantar men jag blev iskall om fingrarna.

Det var kladdkakans dag så en sån bakade vi för att ha till tv-tittandet. Gick och duschade och stod där tills vattnet blev kallare, ökade mot varm (läs hett) för jag ville värma blodet. Och sen somnade jag gott där vid 9.

När jag idag vaknat till liv och vi var i köket jag och dottern för att äta frukost så var jag på oerhört bra humör, kunde till och med dansa loss och höll på att spruta kaffe runt halva köket av skratt. Såna dagar är ju härliga och en bra start. Dottern undrade lite hur det kom sig - för sån brukar jag ju inte vara - men jag hade inget bra svar. På gott humör bara och just där och då inga konstiga känslor i kroppen. Ingen värk, ingen trötthet och så vidare.

Men nu är det några timmar senare. Här sitter jag, lite mer trött, lite mer irriterad. Vinden har mojnat ute så det kan ju göra sitt till - kanske.

Dottern jobbar sent ikväll så det är ingen hemma mer än de fyrbenta. Vad ska jag då roa mig med förutom att ha gått ut med vovven - ja sätta på en tvätt och städa lite i badrummet.

Bildresultat för clean fridge fun

Igår innan vi åt så blev kylskåpet städat. Det har behövts ett tag eller i alla fall få mer ordning då en del bara blivit inlastat.

I grönsakslådan hittades något oidentifierbart och då tog vi tag i saken och sonen kom hem i natt - lycklig!

Han kom in både till mig och dottern och delgav sin glädje över detta! Att det sen stod en kladdkaka - det var sekundärt men ett städat kylskåp - ja nästan så han blev tårögd :)) Det behövs inte mycket ibland för att göra någon glad - fast jag hade nog reagerat likadant!

Jag måste bli bättre - bättre på att tänka rätt - när det gäller saker på jobbet - tänka på om det är en intäkt eller kostnad - så självklart och jag kan det egentligen men det har ändå blivit fel. Tur jag har kollegan som varit inne i bokföringen och bokat om.

Sitter och letar papper. Bokförde igår. Skriver verifikationsnummer på varje dokument. Bokför idag - och nytt nummer men det stämmer inte med det jag hade i en hög från igår. Vart!!! Vart har jag lagt dom andra dokumenten? Hade kunnat leta mig blå om jag inte frågat kollegan om han varit inne i bokföringen och det hade han och sett då detta fel.

Bildresultat för bookkeeper funny

Puh.

MÅ Gott




1 kommentar:

  1. Ha ha! :-D "Gå och bajsa med dig!" :-D Hi hi! Hoppas hans mage är bättre nu så du slipper höra hans gnäll :-)
    Kramis! ♥

    SvaraRadera