December

December

tisdag 1 november 2016

Den 1 november

Bildresultat för november

Min svägerska lät sin mobilkamera svepa runt i området där dom bor strax utanför Östersund - det snöade.

Såg bilder på andra platser i vårt land där det också har snöat.

Här har det regnat hela natten, det är 10 grader men dom känns kyligare än tidigare 10 grader. Det känns i luften så igår var vi på Rusta för där ville jag köpa en matta jag sett man köpt på inredningssidor och som jag kände - VILL HA!

Den fanns inte men det fanns fingervantar och dottern brukar ha för vana att glömma och nu har vi köpt 2 st 2-pack och 1 av dessa ska ligga i bilen för att det är ofta där hon kommer på att hon skulle haft vantar på sig.

Men jag såg förut att hon inte haft vantar på sig när hon gick till jobbet imorse. Hon borde göra som jag - ha dom i fickan. Ha ett par i varje jacka eller alltid i väskan kanske.

Fick också köpt termo-leggings - mjuka leggings dom säljer där som inte kostar så mycket och är varma och sköna så idag har jag ett par grå på mig till en klänning.

Mattan jag vill ha ser ut så här och den hade dom inte ens haft i min rustabutik. Kommer kanske in så jag får ha koll.



Dottern är också intresserad och någon har satt den på väggen - Snyggt att ha bakom kuddarna. Ja det finns många användningsområden för den.

Jag såg att den nu fanns i en annan butik så det blir roadtripp dit idag - inte så långt bort så det blir ju bra.

Eftersom vi var iväg igår så blev det en sen middag. Pasta med en gryta/Sås på fläskfilé som jag gjorde i söndags när ändå ugnen var varm. Ska fläskfilén i mindre bitar, ner med grädde, fond och pesto och in i ugn för att gotta ihop sig och så skötte det sig självt och blev en god gryta/sås.

Sen tittade vi på Svartsjön via play - sååå dålig den är men ändå kommer jag titta för jag måste ju sen vad det är i källaren. Men skulle jag glömma bort den så gör det inget.

Jag somnade sen gott för att vakna av en orolig hund. Upp och öppna dörren ut, vovven ut och in. Det regnade ju. Sen hörde jag hur han rumsterade om. Han var i soffan och stod i fönstret och då insåg jag att det var den tid som sonen brukar komma hem.

Vovven väntade alltså på honom :)

Sen somnade vi och jag sov till halv 6 då dottern skulle upp. Men somnade om snabbt - trodde jag inte och nog hade jag kunnat sova vidare när jag sen vaknade upp och tittade på klockan - och den visade 10 - jag hade lätt kunnat sova ännu mer om jag legat kvar och blundat.

Det som stör är ju att klockan visar tex 9 på kvällen. Men för mig i kroppen är den 10 för det var det ju nyss så den där extratimmen man fick gör varken bu eller bä.

Duschar, fixar frukost och så äter jag framför tv'n och tittar på ett program som jag tycker är kul - av någon anledning som jag inte ens själv förstår.

På kanal 8 går det en serie varje dag där 4 B&B ägare i England tävlar om vilken som har det bästa B&B.

Man åker runt till varandra, tittar på hur rummen ser ut, sätter betyg på hur trevlig ägarna var, hur rent det är, hur man sovit och om man vill komma tillbaka.

Sen betalar man summan som rummet kostar eller så lägger man på eller drar ifrån och så dag 5 så avslöjas vem som fått mest pengar och där är då vinnaren.

Så vad är det som lockar av just detta. Ingen aning som sagt men just nu tycker jag det är kul och tittar hellre på det än Hem till gården som jag tittar på ibland men nu är det så mycket elände och bara elände, död, intriger mm så det orkar jag absolut inte med.

Men man kan ju undra vad det är som gör att man gillar just en serie och en annan inte, gäller ju också bok, film och musik - det kulturella. Men det är ju tur också att man är olika.

Pratade med sonen en stund och så iväg. Och här är jag nu på jobbet, bokför och ska snart hämta en kopp kaffe.

Må Gott

Bildresultat för må gott

1 kommentar:

  1. Men vilken snygg matta! Förstår att du vill ha :) Den skulle jag kunna ha i hallen, men min man är lite speciell ( på mer än ett sätt) ;)) han säger att man kan INTE ha en rumsmatta eller en rund matta i hallen. Det MÅSTE vara en hallmatta! Ibalnd blir jag såå trött på hans konstiga ideer. Och han blir trött på mina ( ska väl tilläggas, i rättvisans namn.)
    Ha det bra. Kram ❤️

    SvaraRadera