December

December

fredag 18 november 2016

Dagens ME hjärna

Bildresultat för ME/CFS brain fun

Det är ju mycket som kan bli tokigt och ibland mer än annars och ibland små små saker som man inte ens kommer ihåg efteråt.

Men här kan jag bjuda på en sak som fick mig att bryta ihop av skratt och även dottern fick sig ett garv.

Jag har precis filmat min hund och ska lägga ut det på fb.

Ser sen en bild på mobilen och fattar inte hur det gick till.

F*n ska mobilen också uppdateras nu säger jag högt och tittar på bilden och tänker att det orkar jag inte med efter att det tog så lång tid med datorn.


Och på min mobilskärm är det det gröna som jag ser med den texten och det tar som sagt några sekunder innan jag med dotterns hjälp inser att det är en bild och inte att mobilen som uppdaterar.

Tokigt!

Men jag är inte helt vid mina sinnes fulla bruk känner jag. Igår hade jag också gung i huvudet på jobbet, fick gå och dricka te med socker men det var inte som vanligt blodsockerfall. Och jag tappar tankar, får inte ut det jag tänker helt utan det fastnar på vägen.

Är på jobbet tidigt idag - den tiden jag annars brukar kliva upp nästan.

Allt för att jag ska gå tidigare och köra sonen till sitt jobb och då ska dottern som är ledig idag och jag passa på att gå på ikea :)

Och när vi ändå är inne på ME hjärnan.

Vi har en låda i badrummet som är full med schampon, tandkräm och annat som vi köper på oss så att vi har hemma när det tar slut. Oftast så är det Rusta som står för fiolen när vi köper för dom har bra pris.

Så jag ska leta fram schampo och balsam. Hittar schampo 1,2, 3, 4 flaskor!

Inget balsam! Så jag inte tagit balsam som jag trott. Köper ju båda två. Eller i detta fall - -tror jag - 2 flaskor schampo och 2 flaskor balsam.

Men jag har inte tittat ordentligt och tar bara schampo - dom måste ha ställt schampo på balsamhyllan också! 

På jobbet idag njuter jag ändå för på radion spelas massa goa klassiker från slutet 70-tal.

Bright eyes, Venus bland annat - ja dom har spelat nyare låtar också men dom här hör jag - konstigt nog så är det mycket man inte hör fast man har örat precis vid radion.

Bildresultat för friday

Fredag är det ju idag, Grått är det, lite blåsigt igen men uppehåll - än så länge. Vaknade i natt av att det haglade och det for fullt mot fönstret. Men vi går mot ljusare tider - det är snart advent :)

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar