December

December

torsdag 24 november 2016

Bättre förr?

När jag hade mitt medarbetarsamtal så kom frågan om hur jag tyckte det var att inte ha mina kollegor på plats jämt och varje dag.

Sa som det var - så skönt kan jag tycka att det är ibland. Att få sitt i min lilla hörna, bara med bordslampan och datorn tänd. Och att det är skönt med tystnaden som är.

För att en annan dag kännas trist och tråkigt!

Idag är det tyst och tomt och jag tycker det är skönt idag. Kom till jobbet och gör som jag alltid gör. Kopplar upp datorn. Satte mig för att öppna mailen och annat och skriva ut ett gäng dokument som jag inte gjorde igår.

Sen ut i köket och koka vatten och ta mig en mugg med kaffe - idag blev det snabbkaffe vilket jag tycker är helt ok och gott kaffe och är ibland också godare än bryggkaffet.

Så nu sitter jag och dricker mitt kaffe, bloggar, hör skrivaren arbeta och njuter av att vara ensam.

Igår var det vovvens dag hela dagen. Åkte och hämtade dottern på jobbet och så åkte vi in till djuraffären och efter mycket väljande så blev det en ny medlem till familjen och denna är döpt till..... Torsten!



Torsten var inslagen i fint papper och i paketet låg också bitar av torkad lunga och luktade gott så att det skulle bli intressant i paketet och det blev det. Vovven var duktigt att öppna sitt paket och äta lite gott och sen få ut sin leksak och han gillar den. Och for runt med den igår och lekte, rev i pälsen så jag undrar hur länge den håller men än så gör den det och han har ju fått x antal mjukispipleksaker och dom är hela allihopa förutom att någon inte längre piper men dom är bara tilltuffsade mest.

Med oss fick vi också smakprov på ny hundmat och det ena var knölar och dom har han kvar och det andra var mjukmat - såg ut som köttfärs när jag la upp det på en tallrik. Och mums va gott det var tyckte han. Lamm någonting. Så om knölarna faller i smaken så kanske vi köper detta torrfoder.

Majstor-Holistic-Lamm-Vatfoder

Och så komplettera med våtfodret vid xtra tillfällen.

När det gäller att döpa våra tillskott i familjen i form av leksaker och annat som finns utomhus som bla kråkor och igelkott så är det dottern som är den drivande och nya leksaken såg ut som en Torsten!





Full attack på Torsten!

Vi hann också med yoga igår men det var trögt. Axlarna vill inte! Dom vill bara värka och bråka med mig.

Sen började ryggen också! Bröstryggen så jag kunde inte ligga ner på avslappningen utan fick sätta mig upp.

Och idag är jag stelare än vanligt.


Ja det här ju kanske inte det vackraste man kan få se - del av mig - min bakdel men ni ser ju också märket. Det är allergireaktion på plåstret jag får och försöker undvika när jag tar min injektion. Syns ju så tydligt vart klistret sitter och jag får väl också banna mig själv här lite som inte tog bort det samma dag men jag glömde det helt enkelt.

Torsdag och veckan är snart slut. Vi har idag varit nere i källaren innan jag gick till jobbet för att hämta adventskartongen. Lite lättare att göra i dagsljus speciellt när lampan inne i förrådet är trasig sedan länge men se idag - då bytte jag den också! Fick staplat om bland kartongerna och gjort att nästa julkartong som ska upp står bra till. 

Så nu kan vi sätta upp och göra klart belysning till 1:a advent på söndag. Tänkte att vi skulle äta julgröt den dagen till ära. Ungdomarna ska ju iväg och julshoppa så dom ska upp i tid. I morgon och på flera ställen hela helgen är det sk blackfriday - som allt annat en amerikansk företeelse som har sitt ursprung i att man är ledig på denna fredag efter thanks giving och då har tid att springa och handla och då helst också till bra priser och så har vi fått det. Kanske inte så mycket i rabatt som man önskat för jag tror att over there har väldigt låga priser just denna dag men jag kan ha fel. 

En sak är säker. Lönehelg, snart ju och det kommer vara hur mycket folk som helst i affärerna! 

Möjligen så åker vi iväg en sväng också imorgon och gör klart det sista till sonen. Har en bra sak på lut där.

Så nu var dagens inlägg klart. Kan väl skriva mer om jag vill men jag stoppar här. Tänker lite på detta med bloggande och det har ju minskat i omfattning märker jag och en av anledningarna till det och här kan jag bara gå till mig själv också är att man idag sitter med sina telefoner eller surfplattor och då är det inte lika lätt att skriva inlägg.

Jag gör det bara via datorn och den kopplar jag sällan upp numera hemma eftersom jag läser fb, mail, tidningar mm via den men det gör också att jag inte läser bloggar själv i samma utsträckning eftersom jag läser dom när jag är vid datorn. Synd är det ju för här missar man ju en del men det är också tidens gång som allt annat. Saker och företeelser ändras och får nya utseenden.

Tänk när man fick internet. Hur datorn var en viktig möbel med speciellt bord och allt. I ett hörn inte långt från det vardagliga men ändå lite på sidan om. Stora tjocka skärmar och ljudet på modemet när det kopplades upp - HEMSKT!

Sen flyttade datorn in i köket hos mig, Plattare skärm, snabbare uppkoppling men också en chans att hålla koll på den som satt där och när barnen gått därifrån blev den min!

Nu sitter vi med varsin bärbar dator. Inga stora skärmar eller burkar med diskettstationer och annat. Ibland uppkopplad mot tv'n men även här har det hos oss förändrats. Det görs trådlöst med chromecast via mobilens appar eller plattans appar.

Mobilen används minst till att ringa med!

Var det bättre förr? Näe tror inte det. Jo visst var det bättre förr - ibland. Eller sämre, Nä bättre, hur då, sämre, bättre. Det mest är nog bättre men vissa saker kan man sakna men det är ju inte för att dom var bättre - kanske enklare.

Bildresultat för bättre förr

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar