December

December

torsdag 20 oktober 2016

Crazy birdlady



Igår fick jag lämna jobbet och köra in sonen till sitt. Jag åkte på vägen hem in på Rusta och köpte lite bra att ha saker. Vi köper ofta schampon, tvål, duschkräm och annat där. Nu blev det duschkräm, deo och tandkräm och annat till kropp och till själ blev det några fler ljus med timer som fladdrar. Hittade även ett som såg ut som en marshall för att ha utomhus.

Och då blev det fågelfrön och så hittade jag fågelmatare och nu kan jag istället för att bygga något själv med kompostgaller slippa för att de små ska ha sin mat ifred.

Så sen när jag kom hem så fyllde jag på alla automater jag har och idag var det full rulle där ute. Men även skatorna lyckas få sin beskärda del också men den mataren sitter oskyddad.

Bildresultat för safety bird feeder

Så nu är jag - crazy birdlady tycker mina barn :) - det är jag så gärna så. Tycker det är kul och lite rogivande också att titta ut och samtidigt veta att dom blir mätta de små liven.

Men jag tror jag måste byta ut innehållet i en av dom. Jordnötterna som jag la i den ena - köpte 2 är nog lite för stora tror jag för att dom ska få ut dom - kanske. Vi får se hur det ser ut. Och än är det ju också massa löv kvar på träden så att det inte syns så bra. Och vi var på ica igår och då köpte jag äpplen också :)

Min dotter tycker att fåglar är jätteläbbiga. Lite fobi över det hela eller över allt som flyger - kan vara söta fjärillar också så hon tycker det är sådär kul - jo att titta på från håll men inte vara omkring dom.

Och Rupert är tillbaka - om det nu är hen. En kråka som dom döpte i våras till Rubert. Ensam bland alla skator.

I natt har jag sovit gott och länge. Somnade vid halv 11 tiden igår, vaknade till liv vid 4 och släpte ut både hund och katt. Pratade med sonen som var vaken och sen somnade jag om direkt och vaknade av att klockan var 11:10. Det kändes så skönt att ha sovit så länge och så gott och det var ju då också helt klart välbehövligt.

Var på yogan igår och det var inte bra pass för min del. Jag hade så ont i ena sidan av magen i tarmen så att det gick inte att ligga på magen eller göra sånt som gör att man trycker på det onda stället så det var ont mest hela tiden.

Sen var jag bubblig också - men ligga där och lufta sig kan man ju inte göra - det vore väldigt pinsamt både ljud och luktmässigt.

Hemma sen kunde jag känna mig som en kanin när jag satt en stund på toa och jag vill ju vara som en björn.

Bildresultat för do the bear poop in the woodsBildresultat för do the bear poop in the woods

Bildresultat för do the bear poop in the woods

Pratade bort en stund med min bror också på kvällen. Och ev om nu inte någon annan vill och dom också då vill att det ska bli så. Så har dom 2 biljetter över till Depeche Mode i Sthlm i maj.

Jag och dottern är intresserade helt klart och tar gärna över 2 av biljetterna. Och min hjärna börjar redan planera. Bo på hotell eller vandrarhem med dottern och har en mysig helg ihop och sen också då träffa familjen. Men dom bor hos svägerskans mamma skulle jag tro. Kul skulle det vara i alla fall.

Men får dom annat sällskap att ta med sig så backar vi. Dom är 4 i familjen men yngste sonen var inte ett dugg intresserad och den äldste var väl inte heller så lockad - hade det varit fotboll :)

Så det vore ju kul att också ha något i maj att se fram emot :)

Ensam på jobbet idag också men min andra kollega som är hos oss ibland skulle komma - sa hon igår när hon ringde mig när jag var på Rusta.

Ev ska jag iväg och titta på smink idag. Behöver någon typ av foundation. Inte för att jag använder det varje dag men jag ska ju snygga till mig på lördag och skulle behöva täcka lite pliter och annat som jag har på hakan.

Det poppar upp både det ena och andra runt hakpartiet och jag är dåligt på låta det vara ifred så det blir värre och så ser det ju trist ut. Såg att Isadora hade något nytt ny som var kombinerat foundation med concealer.

Isadora är enligt dottern bra för dom testar inte på djur. Igår köpte vi också mjölkchoklad som var vegan. Smakade väl som choklad med var som mörk i färgen men väldigt söt. Kakao, socker och rismjöl var det i den. Hade föredragit vanlig mörk.

Behöver också in på apoteket och kolla vad dom håller på med.

Jag beställde över nätet mina ampuller. Fick dom i september och har nu i oktober fått 2 sms om att mina beställda varor har kommit?????

Pratade med dom på deras kundtjänst igår - man kan ju inte nå dom själv längre och enligt dom hade jag inget att hämta. Ifrågasatte då varför man skickar sms till mig. Ja det är väl någon som skrivit in fel siffra - vilket innebär att någon sitter och väntar på sin medicin och inte får den som dom ska. Kunde också beklaga mig över att deras system blivit så mycket sämre än vad det var från början.

Sen fick jag ett nytt sms att det visst fanns att hämta något så jag måste dit och kolla vad det är för något.

Just nu har jag ju högkostnadskortet så det kostar mig inget.

Bildresultat för bookkeeper fun

Och på jobbet fortsätter jag med bokföringen. Det går bra men det är mycket så det tar sin tid. Det är ju ända sen i somras jag har att beta ikapp.

Men först - kaffe!

Må Gott
Bildresultat för bookkeeper and coffee fun

2 kommentarer:

  1. Visst är det rofyllt att titta på småfåglarna. Önskar att jag hade dom utanför mitt fönster, men tyvärr inte.
    Depeche Mode.. det är minnen från ungdomen det... 😀
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här där vi bor nu får man inte mata fåglarna pga att det kan komma råtter och möss. Lite trist, men regler är regler. Ha det bra. Kram ❤️

    SvaraRadera