December

December

onsdag 27 april 2016

Dålig uppkoppling

Fick hoppa över att göra något blogginlägg igår - det fanns ingen uppkoppling på hela dagen på jobbet.

Ställer till det lite men jag hade annat att fixa och dona med inför helgens jobb så dagen gick ändå.

Idag har jag varit och handlat kaffe och mjölk till det kaffe vi ska dricka under dagen och jösses - åk inte på affären mitt på dagen en onsdag.

Det stod tanter och gubbar överallt och inte är dom särskilt smidiga och dom stod och pratade och hade sina vagnar så jag fick kryssa mellan gångarna för att ens ta mig fram och inte blev det bättre när det också var provsmakning i varje hörn. Sen vet jag och tänkte inte på det - att det på onsdagar är rabatterat för pensionär så jag förstår att dom är där.

Men för en annan blir det bara till ett stort irritationsmoment!



Har visat upp min arm och finger idag också på vårdcentralen. Brännskadan läker men jag ömsar nu skinn och har fått några utslag som kliar som skam så jag har köpt kortison som jag ska smörja in mig med och jag skar mig på en stålring som sitter på vattenkokaren här på jobbet tror det var tors eller fredag förra veckan. Jag märkte det inte förrän det var en massa blod överallt. Så det har jag haft plåster på men det har varit väldans rött och nu har skinnet som satt ovanför lossnat och det är som lite gult inne i såret men med en hinna över så jag ville kolla vad dom sa - var det var eller ser det ok ut och det såg väl ok ut för det är inte såsigt utan torrt men jag fick plåster att sätta på.

Igår fick vi efter jobbet göra ett hastigt ärende som dottern inte var pigg på eftersom hon kände sig risig men det var tvunget. Hennes bankdosa la av och utan den är man ju lite handikappad även om man kan använda andra inlogg så det var bara åka dit och byta den - gick ju snabbt och smidigt. Vi googlade på förmiddagen om hur batteribyte skulle gå till för jag fick byta själv när jag behövde det senast - många år sen nu! Men nu tar dom tillbaka den och man får en ny så det momentet slippar man. Det är ju lite mäckigt att själv byta, man behöver små skruvmejslar, få tag i rätt batteri så detta var ju smart av banken. Då dom inte alltid är det längre.

Sen åkte vi hem och tog en fika för hon hade nyss ätit och jag behövde få något i mig och sen gick jag en runda med vovven - frös om händerna trots vantar. Våren kom av sig och försvann. Så jag planerar lördagens jobbardag - utomhus. Det blir både långkalsonger och lager på lager. Men jag lever också på hoppet att det ska bli annat väder till helgen och det finns ju en liten liten chans.

Sen började jag med middagen som kan tyckas lite fattig och konstig kanske.

Jag gjorde sötpotatis i ugn - skar den i pommesstorlek. Sen kokade jag sparris, vispade smör och gjorde citronsmör och så kokade jag kronärtskocka.

Och det är nu andra gången jag gör en sån och kan inte säga att jag förstår vad det är som är så speciellt. Det smakar ju inte mycket - mest citronsmör och inte är det mycket att sätta tänderna i. Inte ens som förrätt men det är ju inte äckligt men nog föredrar jag kronärtskockshjärtan i marinad.

Men jag är en nyfiken typ och måste ju prova - och nu är det gjort.



Men sötpotatis är ju en favorit - så himla gott och citronsmör passade till både den och sparrisen också.

Vi blev i alla fall mätta och sen kunde vi bänka oss i tv-soffan och titta på bidragen som ska vara med på eurovision. Det var både bra och dåligt. En del riktigt bra och andra bedrövligt uselt och det är 3 avsnitt kvar.

Sen tittade vi på play och springfloden. Dottern som från början inte var intresserad blev det och har tittat ikapp och även om jag läst boken så kommer jag inte riktigt ihåg hur det var. För det var ett tag sen jag läste den.

Och jag läser många deckare och tv-serien är ju mer påtagligt otäck när man ser saker hända - som misshandel mm även om det är spelat. Läser man förstår man mer att är hittepå.

Tänk att det snart är slut på den här månaden också. April har gått fort.

Får hoppas den som sagt till helgen övergår till mer vårvärme och att det sen blir sköna maj.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar