December

December

torsdag 28 april 2016

28:e april för 2 år sen



Denna dag för två år sen stod häggen i full blom och var väldigt grön. I år är det knappt så är det knappt att det börjat bli grönt på träden.

Det är ju väldigt skillnad åren i mellan. Just nu är det mulet och det kommer lite regn och jag är glad att det inte kommer i form av snö igen.

Vinterkläderna som det fanns planer på att lägga undan är bra att ha tillgång till. Planerar inför lördagens utedag. Långkalsonger, byxor, regnbyxor och min täckkjol. Sen har vi överkroppen för jag ska ju kunna röra på mig också även om man ser ut som en michelingubbe.

Och idag är det skandalernas dag efter gårdagens fotboll.  Och som boende i närheten av Göteborg så kan man inte undgå all media. Och jag fattar inte hur dumma i huvudet folk är och att det ska vara så svårt att få till att man visiterar ALLA som ska in på en match så kan man inte ta med sig sånt som absolut inte hör hemma någonstans in på en match.

Jag är inte så intresserad av fotboll så jag går inte på matcher men det är ju för jävligt att dom som är det inte kan gå med sina barn.

Och även om man nu identifierar maskerade typer så får dom ju inte något straff att tala om. Tyvärr.

Trist är det för idrotten!

Och jag undrar varför just fotbollen är så utsatt för inte är det så här bråkigt och stökigt på tex hockey, handboll, innebandy?

Något helt annat - jag håller på bli halvt tokig för det kliar som skam där jag bränt mig. Smörjer in med kortison men det gör inte så mycket nytta utan jag får klia ändå för att stå ut. Men själva såret som blev där blåsan gick sönder läker fint och det gör även mitt finger som jag skar upp. Plåstret jag fick på vc satt inte länge - det är för utsatt för att det ska sitta kvar. Höger pekfinger när man är högerhänt.

Igår var det ju onsdag och det skulle ha varit yoga men det blev ingen. Dottern är ju inte bra och idag är hon hemma - hon skulle ha jobbat men hon har väldans ont i halsen så det är bättre att försöka bli frisk och jag hoppas och tar i trä och ber till högre makt att jag inte ska bli smittad av det hon har - har inte tid - inte före söndag i alla fall men vill inte därefter heller.

Jag kom ju hem lite tidigare än vad jag brukar eftersom jag både börjar jobba och så också slutar tidigare men höll också på att missa att gå hem igår så det blev lite extra tid här på kontoret :)

Och jag bytte om och tog vovven ut på en runda. Kyligt igår också men upphåll i alla fall. Sen gjorde jag middag. Sötpotatis som jag skar i halvor, stekte i ugnen och sen gröpte jag ur dom och mosade det hela med lite ost och tillbaka och in i ugnen med mer ost och gratinera. Morötter och jordärtskockor hade jag också i ugnen. Mättsamt och grönt.

Sen efter undanplock så la jag mig i sängen med en bok i öronen och ...........tvärsomnade och sov i nästan 2 timmar! Och jag klev sen bara upp för att fika lite, göra mig klar för sängen och lägga mig igen. Det var Maria Wern men jag kände att jag orkade inte utan behövde min vila så jag lyssnade på radion istället och har sovit förvånansvärt bra och gott hela natten. Har inte ens varit uppe för min glas mjölk och digestive :)

Men pigg när jag blev väckt av hemligt nummer - inte ett dugg och jag låg kvar i sängen nästan en timme till.

Svara på hemligt nummer - nej det gör jag inte. Jo när jag vet att någon ska ringa mellan en viss tid som min läkare men då skriver hon ett brev om det och så vet jag men klockan 9 på morgonen - nej aldrig i livet.

Jag har ju lite roligheter att se fram emot - bland annat Kent i september och sen ska jag i januari gå och få en massa skratt. Dottern frågade mig häromdagen om jag ville gå på en sak med henne - och ja självklart.

Så nu är det bokat.



Sen fick jag meddelande på fb om en träff med min stockholmskompis - hon skulle till min kommun på ett golfjippo i augusti och vi har redan nu bokat in att vi ska träffas och luncha innan hon tar flyget hem. Kul.

Så jag har bland alla små ljusglimtar också stora ljusglimtar att se fram emot.

Jag är ju inte längre någon deppig person - allt elände till trots. Jag har kommit över och förbi det - tack och lov och har accepterat det mesta hur livet nu ser ut men visst behövs det ändå lite extra i tillvaron att se fram emot och nu har jag mycket att se fram emot.

Nu ska jag se fram emot att gå ut och vittja brevlådan och frysa lite.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar