December

December

måndag 7 mars 2016

Håll mig hårt!

Bildresultat för hjärtröster

Panetoz fick mina hjärteröster i lördags. Laddade ner appen och röstade 5 gånger och det gick ju bra. Sen brydde jag mig inte så mycket om hur det gick och halvlyssnade mest.

Men jag gillar Panetoz och den låten får mig bli glad och det är gott betyg, vill också göra små och stora dansmoves till den :)

Sen blev det krig och fred och ja den kan nog ta sig och det är faktiskt intressant att det Ryssland vi idag känner som ganska så trist hade en tid med furstar, prinsar, hov och glamour och fester. Sen gick det utför. Undrar hur det hade varit där i dag och dom fortfarande hade haft Tsarer.

Och när jag sen ändå höll på med tv-tittande så fick jag sett - A royal affair med Alicia Wikander och det var också en intressant och bra film. Hade ingen aning om att det danska hovet hade haft en sån skandal med en kung som hade psykisk sjukdom. Och det kom ett gäng tårar i slutet.

Att jag höll mig vaken var mest för att jag hade taxijour och vid 2 åkte jag iväg och hämtade hem sonen och dottern. Först åkte jag in till stora staden och hämtade upp sonen och sen dottern på vägen hem så klockan var sen innan jag fick lagt mig på kudden och sova.

Och hemma hos mig hade det börjat snöa så det var moddigt bitvis men ju närmare stan så gick det över till regn.

Så igår var vi slöa som attan hela högen.

Och i lördags skulle jag gå en härlig runda med vovven tänkte jag och han tvärvägrade. Han satte sig i vägbanan när vi kunde välja - hem eller dit. Han skulle hem så det blev inte någon runda i vårt vackra naturreservat - hundskrutt och av den anledningen hade jag inte ett dugg dåligt samvete över att han inte fick någon härlig promenad igår. För då snöade det hela dagen och det var väldigt blött så det tog lång tid innan det la sig och han hade ju inte gått längre igår än i lördags.

Så vi låg ihop i sängen. Jag la mig igen efter en sen frukost ihop med dottern och tittade på vasaloppet, Min kusins man åkte för första gången men honom såg jag inte en skymt av :)

Sen blev det läsning också - jag började redan i lördags med den - Jag lät dig gå av Clare Mackintosh.

Allt som behövs för att få hela livet att rasa samman är en mörk, regnig kväll. En gata där allting flyter samman i en blandning av vatten och reflekterande ljus. Och så en bil som dyker upp från ingenstans. Jacob Jordan är fem år när hans liv släcks efter att han har blivit påkörd. Bilföraren försvinner från platsen och det är till synes omöjligt för polisen att hitta vem det egentligen var som körde på Jacob.

9789174614817_200_jag-lat-dig-ga

Och det är så skönt när man kan hämta färdiglagat ur frysen. Det blev lasagne. Vegetarisk och vanlig för det fanns ingen ork till att stå i köket. Men det blev yoga i alla fall och sen blev det mer tv på söndagskvällen.

Först tittade jag på Springfloden och jag gillar verkligen böckerna så det känns som om dom gjort det bra för en gång skull när man gör film av bok. Så det ska bli spännande att fortsätta se.

Sen var det ju en filmatisering av O J Simpsonmordet - den var också bra och sen kunde jag gå och lägga mig - ja efter att först hängt en tvätt men fick hjälp av sonen för mycket var hans.

Men sen har jag sovit som en stock hela natten fram till morgonen när jag vaknade av sirener och sen av att man skottade utanför men jag somnade om och sov tills klockan var 11 så det blev 12 timmar välbehövd sömn.

På radion pratar en man och jag trodde först det var Edvard Blom för han har ju en distinkt röst och dialekt men det är en annan så Edvard är inte själv.

Det är måndag och en ny vecka. Det är helt vitt ute för snön har kommit hela natten och lagt sig men det är blött så det kommer försvinna fort om det inte blir kallare och fryser på och då blir det skare och halt.

Och jag har en ny bok i öronen också. Det gick inte så bra när jag skulle välja bok där. Den jag först valde hade jag redan lyssnat på och sen skulle jag ta en annan och där ville den inte spela upp i rätt ordning men till sist fick jag en som jag inte hört förut eller läst. Och det är en författare som jag inte är så bekant med mer än på film - Stephen King. Men den här verkar lite mer annorlunda än hans skräckisar - Mr Mercedes. Men inspelningen är lite dåligt för personen som läser gör det rätt ok men så blir det paus och det märker man ju oftast inte annars men här blir det som om det kommer en ny röst. Men jag kommer nog vänja mig för det brukar jag göra.



9789100146214_200_mr-mercedes

Och om vi ska sluta som jag började - melodifestivalen - ja vem ska vinna på lördag - jag tror kanske inte helt på Panetoz ute i Europa då kanske Frans har bättre lycka med sin lite annorlunda men väldigt bra låt, sin ungdom och sin lite ödmjuka framtoning.

Men största behållningen i lördags var ju Ola Salo och Peter Jöback - dom borde få leda hela klabbet. Gina är bra men dom här två gjorde min kväll. Och sen deras mellanakt med sången - den var bra men så är jag ju lite fan av Ola Salo.

Bildresultat för ola och peter

Må Gott


1 kommentar:

  1. Kan bara instämma ... skicka Jöback & Salo till Globen & segern är vår :-P
    Frans låt tycker jag är mysig.. gott gung... men han känns aningen försiktig i sitt framträdande.. Kanske tar det sig till på lördag. Jag gilla Oscar Sias låt oxå :-)

    Jag kollade oxå på filmen med Alicia Vikander. Den var riktigt bra.. Fy för att ha levat på den tiden... Så att barnen blev fråntagna för att hon varit otrogen... & fått oäktingar...

    Jag kollade oxå på Oj Simpson. Mycket intressant & ska självklart se fortsättningen... :-)

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera