December

December

tisdag 8 mars 2016

Efter mycket om och men

I morgon är det onsdag och jag ska ta min injektion för veckan och jag brukar vara ute i god tid med min receptförnyelse på apoteket så att det ska finnas att hämta när det jag har hemma är slut.

Så också denna gång men jag hörde inget och jag var inne på apoteket och gjorde en ny bokning för det stod kvar i systemet så då fick jag göra om det.

Och inget hört så idag fick jag ringt kundtjänst och mina ampuller fanns på apoteket men varför dom inte skickat sms som dom brukar fanns inget svar på.

Strunt samma bara dom finns så jag inte behöver hoppa över.

Jag använder det apotek som ligger vid vårdcentralen för det är så smidigt och det har funkat så bra tidigare men man har gjort om hela hemsidan och beställningsförfarande och det är inte längre helt lätt att navigera och då är jag om jag får skryta inte helt novis på sånt så om någon som tycker det är svårt ska göra det blir det struligt så jag framförde mina åsikter.

Sen fick jag också säga till att deras pausmusik, var bedrövlig för jag hamnade i kö givetvis och jag fick nästan skavsår i örat. Jazz!

Idag är det i övrigt ingen bra dag. Inte speciellt ont och inte jättetrött men känner mig olustig. Idag har jag lite begynnande huvudvärk som inte är jättetydlig utan bara mer som en känsla precis som jag är lite yrslig.

Har kanske inte fått den sömn jag så väl behöver och så kommer det efteråt eftersom jag inte sov mina timmar i lördagsnatt.

Igår kom jag också senare i säng än vad jag skulle vilja vara.

Jag hämtade hem dottern halv 9 från grannbyn dit jag körde henne efter jobbet för att hon skulle gå introduktionskurs för att få nytt tillstånd för övningskörning. Det blev hastigt och lustigt bestämt igår och jag fick googlat lite på olika skolor för att hitta en tid som skulle vara så snabb så hon var inte själv riktigt beredd på det men för att hon ska få sitt tillstånd innan vi åker på semester hade hon inget val.

Sen blev det snabbis på ica och sen satt vi i köket och åt kvällsmat och pratade och klockan var närmare halv 11 innan jag somnade.

Vi gick introduktionskurs och handledarkurs 2010 och det kom en lag 2012 som gjorde att jag inte behöver förnya mitt utan mitt räcker livet ut och det är ju bra. Nu ska sonen också bara gå ny introduktionskurs så kan han börja.

Har sett när jag googlade runt igår att på Hisingen finns skolor som har helg och dagkurser för detta och det passar honom bättre än att gå på en vardagskväll som dom annars har sina såna här saker plus teori eftersom han har den arbetstiden han har.

Dottern frågade också om det fanns typ cd-skivor med ljud som läser upp teori och frågor och det ska finnas att beställa så det ska hon göra eftersom hon inte får in det riktigt i sitt huvud.

Idag är jag ensam hemma när jag kommer hem från jobbet och jag ska göra min mat bara till mig själv och riktigt vad vet jag inte än men jag har champinjoner och sparris.

I 8 veckor har jag ätit vegetariskt men sonen tycker jag har fel för jag smakade faktiskt på köttfärssåsen jag gjorde :) och så har jag tagit en smakbit på kyckling när jag rensade kycklinglår. Men jag har inte ätit någon middag baserad på kött.

Men idag har jag beställt lamm. Det är ju snart påsk och vi brukar äta lamm då - det är våran påsktradition och jag har beställt det från den bonden som jag beställde julskinkan. Deras egna uppfödning så det kommer vara ett gott kött. Har beställt både racks och ytterfilé samt lammfärsbiffar om dom har dom marinerade.

Sen blir det nog kött när vi kommer hem till Jämtland också - åka ut i skogen och grilla korv utan att ha korv känns inte som någon höjdare.

Men jag kan inte säga att jag känner någon skillnad i varken kropp eller själ när jag inte ätit kött men jag har ätit så mycket annat som är gott och det är ju den största anledningen till att jag började. Äta mer grönsaker och hitta goa såna rätter sen har det liksom bara flutit på och dottern som äter mer kött väljer ändå mer vegetariskt när hon kan. Men hennes kompis var väldigt orolig i helgen - när hon skulle bjuda på middag - hur skulle det gå men dottern åt kyckling med god aptit så att vara helt vegetarisk skulle inte fungera för någon av oss och jag vill inte att någon ska känna om dom ska bjuda mig på middag att det bara ska bli jobbigt men får jag själv välja - ja då blir det vegetariskt och en rätt som jag vill prova är att ugnssteka en hel blomkål - såg ett recept och det såg gott ut. Annars är min erfarenhet av just blomkål rätt trist - överkokt ihop med överkokta frysta ärter och morötter.

Efter jobbet ska jag till biblioteket och hämta ut några böcker jag reserverat och så ska jag hämta medicinen så slipper jag stå imorgon och stampa ifall det är kö. Och så ska jag lämna in ett recept för tillverkning - LDN för dom görs efter receptet och dom är det inte heller för många kvar av och sen är jag uppe i nytt högkostnadskort :) - snart där med

Sen blir det hem, gå ut med vovven och äta för att sen ta det lugnt i några timmar för att sen hämta hem dottern när hon slutar. Ev kommer det bli bättre med bussar för man ska dra om lite busslinjer så kanske kommer det då bli bättre på kvällstid och helger. Hoppas hoppas.

Nu har snart min arbetsdag gått till ända och jag har inte varit så effektiv. Har pratat mycket med mina kollegor men har heller inget jätteakut att jobba med så det funkar - det är det som är så bra med mitt jobb - att jag kan ha såna här dagar.

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar