December

December

fredag 19 februari 2016

Kaos



Det är fredag, den är grå och mild och jag hann inte ut på min promenad som jag önskat, tänkt och ville.

Jag vaknade av missen som stod och skrapade mot en dörr - tittade på klockan och .....................

11:50!

Fick lite av en chock - hade tänkt att den är där vid 9. Så jag sitter nu och har inte riktigt landat känns det som 2 timmar senare.

Så jag fick stryka en massa jag tänkt - bland annat göra biffar av färs som jag tagit fram till sonens matlåda - han fick leta i frysen efter lasagne - tur han gillar lasagne.

Promenaden fick också stryka på foten men jag hann med min grötfrukost, ta en kopp kaffe, fixa yoghurt till mellis på jobbet, ta en dusch (tur jag tvättade håret igår) och på med paltorna och iväg.

Nästan på slaget en timme efter det jag vaknat var jag på plats. Och jag som ska gå tidigare också idag. Hade tänkt vara på jobbet vid 12 just därför - det sprack också.

Huvudet är inte riktigt med känner jag och jag har gjort lite nytta och nu har jag precis hämtat en mugg nybryggt kaffe och jag känner att när jag nu slappnar av så kommer tröttheten verkligen ikapp.

Min rygg värker ut mot höftkammen och har nu gjort i flera dagar - det ogillar jag.

Jag fick pysslat och donat i köket igår. Började med att laga mat - hade ris och sås från kycklingen som jag gjort tidigare och så tog jag upp en vegetarisk biff från frysen och det var riktigt gott. Njöt av varje tugga.



Sen så flyttade jag om bland burkar, flaskor med olja och alkohol på en hylla som vi har - blev riktigt nöjd men jag märker att jag skulle haft ett dubbelt så stort kök :) - mer bänkar hade jag behövt.

Jag planterade massa blomskott som jag haft i glas och sen står dom i några av höganäskrukorna. Och en kruka har jag också vid diskbänken och där i ligger diskborsten :)

Men dammsugat hann jag inte med!

Men jag hann hem till Gåsmamman och den verkar lovande men jag blev halvknäpp på alla avbrott för reklam - det var väl minst 4.

Och så fick jag sen tittat på ett avsnitt av The Missing och hängt en tvätt - den höll jag på att glömma och dottern hade gått och lagt sig - började tidigt idag. Så kontenta - gjorde för mycket igår för att orka idag!

Ska sluta tidigare idag för jag ska iväg och titta på ett överkast som säljs begagnat i grannbyn - låg ute på en köp/sälj/skänk sida och jag var för en gångs skulle först - får se om det passar mig - det är lite boho över det :)

Har jobbat mellan skrivna rader här på bloggen, betalat räkningar, ekonomi, mail och jag är seg i huvudet.

Men det är fredag!

Må Gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar