December

December

måndag 25 januari 2016

Ny vecka



Plusgrader, slask, grått och snön den smälter sakta bort och visar allt det fula som blir såna gånger.

Men det var skönt ute när jag och vovven tog oss en runda direkt efter att jag klev upp. Före frukost och allt annat gick jag ut. Sen när jag kom hem så fyllde jag på ute till fåglarna och fick även hängt upp en sak som man har nypor i, och där la jag nötter med skal, både hasselnötter från julen och jordnötter och ekorren var där och smakade men tyckte nog att det var bättre att äta solrosfrön som låg på backen.

Igår hade jag en riktigt slödag - jag behövde det. Låg mest hela dagen, läste Allas och vilade och lät barnen fixa middag och gå ut med hunden. Middagen var ju bara att värma så det var inge konstigheter.

Jag kände ju redan i fredags att jag var sliten och hade blemman på tungan som smärtade och feberkänsla i kroppen men jag var på jobbet och sen hem och fixa mig för kvällen och så tåget in till stan och möta upp min kompis.

Medan man gör allt sånt här så känner jag inget men sen när jag satt och väntade på tåget hem så kom allt över mig - blev så trött och slut så det var skönt att få en promenad mellan stationen och hem på ca 10 minuter.

Kvällen då - ja den var helt fantastiskt trevlig som den brukar vara då vi träffas så här en gång om året. Vi har känt varandra nu i 35 år så det är ett tag. Hon var först lite tveksam på thai - serverar dom vin till maten där :) hon dricker inte öl och ja - dom hade vin och även ett riktigt gott rött vin som vi delade på.



Det var också väldigt annorlunda miljö och det var rörigt och mycket färg och annat men vi fick ett litet bord som vi skrattade gott när dom visade oss detta och skulle kliva in och upp i detta bås - typ tuctuc. Men perfekt sen för vi kunde prata med varandra utan att det var sorl runt omkring så det var väldigt bra och maten var jättegod.

Jag tog en rätt som serverades fräsandes i en gjutjärnspanna. Det var räkor och goda smaker och grönsaker och ris. Kompisen åt en kycklingrätt och hon tyckte också hennes mat var jättegod. Och så tog vi vårrullar till förrätt och dom var också goda. Så smakmässigt var det väldigt bra men även miljömässigt och det finns planer på att gå dit snart igen.

Jag och dottern ska på bio och då kan vi äta där innan och då tänkte vi att sonen och brorsonen också ska med. Men inte på bion för sonen är inte så intresserad av filmen. The Danish girl som släpps 5 februari ska vi se.

Kompisen bodde på Post så vi fick oss promenad både upp till restaurangen och hem eftersom den ligger nästan uppe vid Götaplatsen på en tvärgata där.

Det var en hundpromenad inbokad på lördagen som blev inställd redan på fredagskvällen och jag kände mig nöjd med det för jag var som sagt helt slut men jag och dottern tog oss en promenad senare och vovven fick springa lös i snön och träna men han är smart och fattade att han kunde springa runt och då slapp han djupsnön och sen visade han tydligt att nu räcker det och gick hemåt - det är som tur är grind så han kan inte springa hem hur som helst och sen åkte vi och handlade lite jag och dottern.

Vi sov ut på lördagen och vid 12 satt vi och åt frukost ihop alla 3 och löste melodikryss. Vi åt paj, chevrepajen jag och dottern och det var helt ok - ingen jättehöjdare men inte heller något som man tänker - aldrig mer så någon fler gång blir den nog gjord. Sonen åt pastasallad med kyckling och efter maten gick jag och la mig och sov en stund innan jag sen tittade på Play och Shetland för att sen sova gott och hela lördagen var jag som i en liten dimma och blemman var kvar och feberkänslan satt som en smäck.

Så det var så skönt att igår inte göra någonting förutom att åka på yoga på kvällen.



Skönt men axlarna bråkar - men i morgon ska jag till läkaren och jag hoppas jag kan få en röntgenremiss.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar