December

December

fredag 22 januari 2016

Gåtan är löst!?

Citerar: Fibromyalgi är ingen inbillad sjukdom, det slår forskarna fast efter att ha gjort revolutionerande upptäckter. Källan till besvären sitter i stället i blodkärlen.

Bildresultat för color of fibromyalgia

I en artikel i Allas kan man läsa mer om detta och det kan kanske förklara varför det ofta känns som om jag haft båda händerna i en mangel!

Men jag skulle så gärna vilja läsa om hur dom hittat orsaken till tröttheten också så man kunde få känna sig pigg - en endast gång.

Det är fortfarande vintervitt och vackert med all snö på träden och överallt annars. Men det är inte lika kallt utan nu är det runt nollan.

Det blev inget jobb på arbetsplatsen igår. Jag jobbade hemifrån lite och sen fick jag vara mammataxi. Hade kollat att tågen skulle gå men när sonen skulle iväg - jag skulle ju köra honom till tåget - så kollade han igen och då var det växelfel och igår kom det in fuktig luft till kylan så dom frös väl fast antagligen så det blev att köra in och sen var det långa köer när jag åkte hem för då åkte jag genom stan men dit via en annan väg. Ock orsakerna till stop var att man röjer snö.

Min hyrbil är en fröjd att köra, lättsam, tyst och bekväm och automat så jag bara gasar och bromsar men när jag sen kom hem var jag helt slut. Jag var en lång dag eftersom jag klev upp tidigt för att lämna in min bil. Och så kan man se på en skärm när man backar så man slipper vrida på halva kroppen för att se - perfekt för en stel kropp som min så i den bemärkelsen skulle jag ha en sån här bil, Till och med backspeglarna ger mer sikt bakåt.

Bildresultat för toyota hybrid yaris

Och som alltid när min kropp tycker att det varit för mycket så kommer en blemma på tungspetsen - den är stor och gör ont och är i vägen. Och jag var så oerhört trött så efter att ha kollat lite på jobbsaker - ätit rester från dagen innan - dom var goda igår också aubergine piccatan så gick jag och la mig och somnade och det kändes som feber i kroppen. Fick ställt klockan och vaknade till vid 8 på kvällen - då hade jag sovit i 2,5 timme så det blev lite te och så åkte jag för att hämta hem dottern och när jag kom hem så gick jag och la mig igen.

Och sen har natten varit kass, sovit, vaknat, sovit, vaknat och haft mig.

Och kroppen - ja den värker rejält idag - axlarna framför allt men även andra ställen på kroppen värker. Väderväxling?

Bildresultat för fibromyalgia and changing in weather

Men det är bara att bita ihop. Är på jobbet tidigt för jag ska gå tidigt idag också.

Ska ut och äta i stan. Den årliga träffen med kompisen från Sthlm. Vi ska till Moon Thai Kitchen ikväll.

Hade det varit en kväll som vilken annan som helst hade jag ställt in men nu har vi ju ingen ny chans förrän nästa år så det vill jag inte.

I morgon ska jag ta vovven och träffa hundgänget. Och för att inte slippa undan så åker jag med en kompis - jag får inte ta med mig vovven i hyrbilen så jag skrev att jag inte skulle komma och fick då erbjudandet om att få åka med och jag har sagt ja - måste ju tänka lite på vovven också - han behöver ju också få lite kul om nu inte det känns helt bedrövligt - då ställer jag in men just nu har jag inställningen - GÅ!

Bildresultat för color of fibromyalgia

Men nu är det mugg nummer 2 med kaffe som gäller och jobba så jag kan känna att jag fått något bra gjort idag - har hunnit med lite så det är positivt.

Må Gott - det ska jag göra och kanske kommer det kännas som om jag är i Thailand en stund ikväll :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar