December

December

tisdag 1 december 2015

trött eller sömnig

Vaknar upp idag till sol och blå himmel - det lilla jag hann vara utomhus (mellan hem och bil) så kunde jag känna att - idag skulle jag varit hemma, ledig och bara varit ute och gått en go runda!

Men det går inte. När jag gick till bilen så var det för att åka till akupunkturen och idag var det inte någon angenäm upplevelse - så jädrans ont det gjorde att sätta nålarna, skinnet var segt och sen sved det och hon behövde bara nudda nålarna sen när hon skulle snurra och detta ska vara positivt - det tar med andra ord - förhoppningsvis.

Och jag blev sömnig inte bara trött av behandlingen idag. Att det kan vara en sån skillnad mellan att vara sömnig och att vara trött.

Bildresultat för trött och sömnig

Sovit dåligt i natt har jag också gjort. Har varit vaken ett par timmar där vid vargtimmen, lyssnat på dokumentärer på radion och gick upp och kokade kvällsrote och hade honung i för jag är lite risig i halsen.

Det blev intensivt igår. Efter jobbet åkte vi för att fixa de sista julklapparna till sonen och brodern och vi hittade bra julklappar - som vi har funderat och frågat och inte fått något bra svar av honom men vi har löst det och känner oss väldans nöjda, I helgen saknade han en bra väska till sin dator och han har en stor dator - bärbar så han kunde inte låna någon av mig eller sin syster så det fick vi hittat och beställt för Black Friday priser. Sen blev det linnen - för han har såna under sina skjortor och även under andra tröjor så efter besök i de flesta herrbutiker hittade vi på sportaffären till bra pris - det är liksom inte riktigt säsong verkar det som för linnen. Och så var vi på Kicks och han kommer lukta som en gud!

Sen handlade vi på ica och vad vi skulle äta - hade vi ingen aning men det blev till sist pastasallad på grillad kyckling och middagen blev sen så efter maten plockade jag undan i köket och sen tittade jag på nyheterna och så gick jag och la mig.. Men vi hade också först åkte för att dottern skulle hämta en beställd hemlis - jag fick inte titta och hon hade fullt sjå med att dölja för mig vad det var - så mamman får en julklapp hon också!

Julklappsinköpen är i stort sett klara nu då men dottern ska ha något mer och jag ska prata ihop mig med sonen.

Samme son kom hem i natt och väckte mig - låg då och funderade om jag hade somnat till för det kändes inte så. Och jag hade nog inte gjort det heller för han var hemma vid halv 12. Han hade kompat ut för bandet hade stått still halva dagen - det saknas delar från underleverantören. Men han får ta igen detta genom att jobba på söndag.

Idag skulle jag också varit på cellprovstagning men bokade om tiden. Kände att jag fixade inte detta idag med allt. Jag ska på stickcafé också så det skulle bli för mycket fram och tillbaka. Och det var så lätt att boka om tiden - gjorde det genom att logga in mig enligt anvisning och kunde där välja tider och dag - smidigt istället för att ringa om det.

Ska också på mammografi snart så det är ju skönt att få det gjort samtidigt nästan.



Kollegan frågade idag om skillnaden mellan sömnig och trött och det är ju inte helt lätt att förklara. Kan förklara det bra i huvudet för mig själv men få det ut så att någon annan ska förstå - det är klurigt.

Men jag skulle kunna somna om jag är sömnig vilket jag inte alltid kan göra bara för att jag är trött.

Trött - ja då påverkas tex stava rätt nu när jag skriver här. Får många röda understreck som visar att stavningen är galen.

Jag tappar fokus och igår så la jag varor i fel kundvagn samtidigt som jag pratade med den jag trodde var dottern - vilket det inte var. Ord försvinner när jag ska prata.

Kollegan sa - som om du vill läsa en bok så kan du inte det för det går inte fokusera och jag orkar helt enkelt inte. Precis så är det.



Får se hur det går med stickningen ikväll. Försökte mig på att sticka i soffan till Beck häromkvällen men jag orkade inte - det blev ett varv men sen fick jag lägga undan. Det var en sån tydlig känsla.

Ibland kan man ju inte sätta fingret på vad som känns fel eller bra men då var det tydligt.

Och just här och nu kan jag känna att det snurrar till. Så jag ska gå ut och hämta posten och få lite luft.

Sen får det bli att hämta mer kaffe!

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar