December

December

onsdag 2 december 2015

Onsdag

Idag är det grått ute igen, det är kontraster dag för dag. Och jag känner mig lite grå och däven.

Är inte hundra och har nog en liten liten släng av förkylning i mig också - har fått lite hosta och är lite snorig.

Jag har sovit gott hela natten och kom i säng vid 10 igår kväll. Var på stickcaféet och det är ett kvar i år och sen blir det inget mer för min del - dom ska byta dag till onsdag av någon anledning som jag inte förstod så det är tråkigt och jag vet att vi är flera som inte kommer kunna gå så kanske byter dom tillbaka. Det hade något med att dom själva inte hann med men jag förstår inte varför det skulle bli annorlunda en annan veckodag - men men. Tråkigt är det för man får ju mer lust att sticka och så när man är där och det är trevliga kvällar.

Har varit på vc och fått veckans injektion och har varit smart också för en gångs skulle. Ändrade tid från den 23 till 22 december. För mitt högkostnadskort går ut den 22 så varför missa. Sen får jag börja om på nytt.

Tänkte ju vara ledig från jobbet från den 22 och ända till nästa år så jag kunde ta en tid på eftermiddagen också.

Har ont i axeln idag och jag misstänker ju stickningen tyvärr. Hemma kan jag ju sitta så jag har stöd för armarna men på träffen är det ju inte så. Men jag fick provat den koftan som hängt i deras skylt och som jag också vill göra - tycker den ser lite mer konstig ut på bilden än i verkligheten. Och som butik lånar man ofta från garnleverantören plagg för visning och den skulle väl tillbaka vad jag förstod så jag tog chansen - eller kom ihåg det mer rätt. Tycker hon ser lite hoptryckt ut på bilden.



Jag hoppas jag kan virka med en ergonomisk virknål utan att få jätteont - men jag får vänta med att provvirka - måste bli klart med det jag stickar först - men det är ju lätt att börja på massor av saker just för att det är kul :)

Idag är det yogadag men jag tänkte hoppa - vila axeln och i skrivande stund har jag fått ont i ryggen - sitter i länden och kom bara så där plötsligt - ogillar!

Jag ska kanske iväg och hämta lite beställda saker efter jobbet som förhoppningsvis kommit. Sen borde det städas lite, det har redan samlats en massa tvätt och annat som jag måste få undan så att det slipper se så rörigt ut nu när man vill ha julfint.

Dottern har en ledig dag och tar hand om vovven.

Jag har också lite att se på play. Senaste avsnittet av Downton Abbey och Mr Robot. Men det är ju också morden i sandhamn idag. Så mycket att göra, så lite tid och så lite ork.

Men det är snart dags för vila - jag ska vara ledig 18 hela dagar på raken med alla helger inräknade. Så skönt det ska bli, inget speciellt planerat alls. Bara vara, gå på promenad med vovven och kanske är det någon grupp-promenad som blir upplagd. Som jag längtar!




Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar