December

December

lördag 5 december 2015

Skonkost

Mmmmmmmmmmm gott kaffe!



Fått i mig en riktigt god kopp kaffe - eller rättare sagt 2 nu här på lördagseftermiddagen. Det hölls sig hett och det är ju ett måste när man sen också ska ha mjölk i.

Det är jättesegt idag. Mår som en som varit ute på jättebaluns med baksmälla och så influensa på det.

Igår blev det sent och även en lång dag för jag vaknade strax innan 8 av något ljud och jag trodde först det var katten som ville ha uppmärksamhet men det var regn och vind som slog mot rutan. Stormen hade kommit.

Sen blev det inte så mycket mer sömn. Vovven har varit kass i magen och hade gjort en olycka hemma inne på torsdagen så jag gick ut med honom och just då var det uppehåll från regn.

Jag kokade torsk på torsdagskvällen som han fick äta och det var sen en katt som blev helt loss av lukten och som också tyckte detta var bland det godaste han ätit. Torsk, vatten, olja en liten liten uns salt. Och jyckens mage höll sig lugn på natten.

Jag hade tidigt bestämt att jag skulle jobba hemifrån och fick lite gjort men jag kände mig som sagt inte alls bra ens igår. Fulla mun med blåsor som gör ont och förkylning i kroppen så jag tänkte att på eftermiddagen skulle jag lägga mig igen.

Men det blir ju aldrig som man tänkt sig.

Kaffepressen kom till butiken igår och den skulle vi hämta innan dottern skulle till jobbet och det var ju blåsigt värre och man stängde av Älvsborgsbron vilket gjorde att sonen vart rådvill över hur han skulle åka till jobbet så jag körde honom och det brukar ta en dryga halvtimme så jag tänkte att jag hinner ju lägga mig och vila och vara hemma vid 4 igen.

Ack va jag bedrog mig. Vi såg köer på vägen som leder hem kilometer efter kilometer - det stod helt still nästa ända bort till Volvo så det blev inte att åka den vägen men jag var inte ensam om att ta en annan så det blev 8-25 km i timmen i flera mil och resan tog nästan 2 timmar. Gott att ha en bra bok i öronen då.

Sen blev det lite mat när jag kom hem för att sen börja göra mig klar för att sen åka iväg till julbordet. Och sen hade jag flera trevliga timmar med gott julbord, Tandorilax och Teryakilax var nog det godaste men det var massa olika sillar och annat gott också, men gottebordet lät jag bli. Orkade inte.

Fredag var det ju men jag behövde inte åka och hämta sonen - han åkte med en annan men jag hade inte riktig ro att bara lägga mig när jag kom hem. Städade undan på diskbänken och satte på maskinen och så kollade igenom fb och tidningarna och såg att Martin vann Idol - Grattis och han var min favorit.

Så jag kom inte till ro förrän vid 1 och sen vaknade jag till vid 4, somnade om för att sen vakna vid 6 tiden och inte somna om för jag skulle snart upp och köra dottern till jobbet.

Det regnade och blåste rejält då och jag hade med mig vovven för han var lite orolig så han fick en runda och kunde göra ifrån sig. Han är bättre i magen och hungrig också förstod jag så idag fick han lite av sina knölar så det blir mer fibrer. Men jag har kokat mer torsk och kokat ris som han ska få sen idag. Skonkost som han faktiskt äter - för han kan vara rätt kräsen men är man hungrig så går det ner

Satte mig sen vid köksbordet, hade kokat mig en kopp te och så gick strömmen. Åt upp framför ljuset av datorn som gick över till batterier sen gick jag och la mig igen. Somnade efter ett tag och har sovit några timmar till.

Har hämtat hem dottern och hon och brodern ska iväg med pappan till farmor som fyllt år. Och jag ska lägga mig under täcket igen. Tror jag ska sätta på idol på play och titta och kanske somna också.

Behöver vila, massor av vila.

I morgon ska sonen jobba och jag får köra in honom. Sen hämta honom och lika så med dottern som ska jobba så det blir mammataxiverksamhet mest hela dagen. Men mellan passen blir det vila. Tänker inte gå på yogan på kvällen. Är inte alls för kurant för det. Vill inte så länge jag har blåsorna i munnen - som kan vara pga förkylningen men också lika väl av ME/Fibron.

Men det är snart, jag räknar ner - julledig i hela 18 dagar - som jag längtar.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar