December

December

onsdag 11 november 2015

Den som söker............

Bildresultat för baka baka liten kaka

och som jag har letat och letat men till sist så hittade jag bland min egen historik det jag letade efter.

Recept på vit kladdkaka och jag hade ju helt klart för mig att jag sparat länken bland bokmärkena men så var icke fallet men här är i alla fall på begäran länken till recept på vit kladdkaka med toscaknäcke.

Och när jag ändå håller på så tar vi länken till chokladkladdkakan med chokladkolatäcke.

Båda recepten hittade jag på facebook och leta där i flödet är ju totalt omöjligt för det försvinner ju i flödet som en fis i rymden.

Men jag är inte den som ger mig så lätt :) Så varsågod Mickis. Nu är det bara att baka på.

Man kan ju om man vill gotta till den vita kladdkakan lite extra ha vit choklad i smeten också - om man vill ha ännu mer av kalorier.

Onsdag och injektionen är gjord och jag sitter och väntar på hantverkare på jobbet. Nu är det golvläggare som ska lägga klinkerplattor på våra toaletter som ringt mig för att se om dom kan komma in här eller inte.

Sen kommer det ringa en ventilationskille till mig och då ska jag åka hem. Igår låg en lapp i brevlådan om att min panna ska kollas innan vintern - jättebra. Det gjorde dom förra året också och som alltid så får man inte gå in i min lägenhet utan att någon är hemma så jag fick ringt igår och bestämde att han skulle ringa mig så åker jag hem och möter upp någon gång mellan 13-17.

Då ska jag ta upp att vi tyckte förra vintern att varmvattnet tog slut så fort och undrar om det beror på att varmvattnet också går ut i elementen? I så fall får han öka temperaturen på vattnet lite. För det räcker mycket längre på sommaren.

Bildresultat för cold showers

Vi brukar ju inte duscha på rad utan vi har olika rutiner där. Jag duschar på morgonen. Sonen på natten och dottern på kvällen oftast men ibland händer det ju att 2 vill duscha på raken.

I-lands problem!

Igår när jag kom hem efter jobbet så luktade det gudomligt gott när jag öppnade dörren. Dottern hade slagit på stort och stekt kyckling i ugnen, gjort klyftpotatis och så fräste hon harricote verts och broccoli och så hade hon gjort en god kall sås på cf och gräddfil och i den hade hon vitlök och sweet chili. Så hon hade lyckat perfekt med allt. Så det var mysigt.

På det tog vi sen kaffe på maten och en pepparkaka och jag satte mig sen i soffan och tittade på play - Downton Abbey och Mr Robot medan jag stickade och snart är jag klar med bakstycket. Kul att se att man kommer någonvart med det hela.

Har druckit en stor mugg med kaffe här på jobbet - det fanns nybryggt när jag kom och nu ska jag ta en till. Inte för att det hjälper så mycket mot något tyvärr men i brist på annat så....

Jag har huvudvärk idag och känner mig ungefär som alltid - inte pigg, rejält trött, ont både här och där.

Jag har ju ätit Artrox nu ett tag och kan inte säga att jag känner av det på något sätt. Varken positivt eller negativt.

Jag stoppar i mig dessa hästepiller för stora är dom 2 gånger om dagen. Märker inget speciellt i magen :) och eftersom jag har ont i fingrar och andra leder så har det inte smorts något ännu men det kunde ju också ta ett tag innan det gav någon verkan kunde jag förstå så jag fortsätter att ta dom.



Ja som ni förstår så blev det inte någon tvätt vikt igår men det blev mer ren tvätt i högen. 3 maskiner blev tvättade. En blandad 60 och sen en 40 med stickat och sen 40 med rött och rosa.

Ett oändligt ständigt och något som aldrig kommer att avta är just att tvätta.

Idag är jag ju ensam hemma när jag kommer hem om man då inte räknar 4-fotingarna. Dottern kommer vara rätt seg när jag hämtar hem henne vid 9 ikväll. Tidigt upp för att åka på kurs och sen jobba. Sonen är ju också på sitt jobb som vanligt men honom har jag fått "piskat" upp innan jag gick med förmaningar om vad han måste göra - gå ut med hunden. Fick ringt när jag kom till jobbet för att säkerställa att han kommit upp. Till detta behövde han också koka ris till sin matlåda och göra sin sallad. Och jag tror jag har lyckats :)

Jag var ju på biblioteket häromdagen och hämtade reserverade ljudböcker och jag fick hämtat ut flera läseböcker - måste ha klickat på fel sorts bok för så många böcker kommer jag inte hinna läsa innan dom ska lämnas tillbaka. Men idag när jag satt på vårdcentralen läste jag i Martina Haag bok medan jag väntade. Det är lite igenkänningsfeeling i den - det handlar om skilsmässa och nog kan man genom raderna förstå att det handlar lite om henne själv.

Men jag har så svårt känner jag att sätta mig och läsa i tex soffan eller lägga mig i sängen - jag är för trött helt enkelt. Att sitta upp och sticka och titta på tv eller lyssna på bok är inte lika jobbigt för varken ögon eller hjärna men att just läsa en text är jobbigt och jag saknar att kunna lägga mig och sträckläsa en bra bok utan att kämpa med att vara vaken och ta in texten som jag vill. Men en fördel till med ljudböcker är ju att jag måste lyssna på varje ord. När jag läser själv så kan jag hoppa över vartannat ord och då kanske man också missar en del även om jag får kontentan av det hela.

Och just nu sitter jag också och kopierar över mp3-böcker till datorn och jag tror att jag snart måste köpa en extern cd-spelare/mp3 för den hackar och bråkar lite med mig. Sonen som nyss köpte sig en dator har ingen sån på den så jag kan inte låna den för att ladda ner dom för att kunna lyssna på.

Så jag får göra mig ett besök på någon databutik och jag måste även ha en ny fjärrkontroll till tv'n - både jag och sonen för dom har slutat att fungera som dom ska. Kan inte höja och sänka ljudet med den längre och det är svårt att trycka på andra knappar också och batterier är bytta men det hjälpte inte.

Så det finns alltid något att göra, lägga pengar på, fundera på osv.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar