December

December

tisdag 24 november 2015

Då blev det som vanligt igen!

Så har vi då det där typiska göteborgsvädret.

Blött, grått och ca 5 plus - oerhört trist och jag föredrar nog mer det väder som var igår med minusgrader, frost och sol. Det är lättare att klä sig mot kylan än mot regnet.

Nålarna jag fick idag var inte lätta att sätta, huden var seg och när hon snurrade på dom så kändes det direkt på flera av dom.

Tycker dock inte att jag svarar så bra som jag skulle önska. Har haft rejält ont i helgen och jag måste lösa ut voltarensalvan jag har på recept - det kostar eftersom det inte ingår i högkostnad men jag får en stor tub och inte en sån liten fjösig som tar slut fort.

Vaknade rejält seg och med blämma på tungan - skulle behöva mycket mer lugn, ro och vila.

Ändå tycker jag inte att jag är överdrivet aktiv men tillräckligt tycker kroppen tydligen. Efter middagen igår så la jag mig i sängen - under värmefilten och tittade på tv. Dottern var rastlös och gick ut en runda med vovven och sen tog vi en fika och sen blev det sängen för min del. Och vid 10 hade jag somnat.

Väcktes vid 9 av en kräkande hund och sen har han kräkts ett par gånger till ringde dottern och berättade. Han har väl fått någon bacill men det som kommer därbak är som det ska. Eller så är det nacken han fick igår som ställer till det så lite fil, koka buljong och avvakta är vad vi gör. Dottern är ledig och kan ha koll på honom.

Sitter och pimplar kaffe och försöker samtidigt få något nyttigt gjort - går sådär ska jag erkänna. Men jag fick gjort en del igår hemma i alla fall.


Bildresultat för årets julklapp 2015

Årets julklapp är utsedd - robotdammsugare - jasså - det tror jag inte på. Visst är vi nog många som skulle önska att vi hade en sån men jag tror inte jag skulle bli så nöjd om jag hade en. Man ska nog ha många fria ytor och inte massa möbler som den kan gå emot.

Stora chefen har varit här och vi har haft medarbetarsamtal och jag har fått högre lön med hela 235:- per månad - jippi!

Jag har en väldigt bra chef som månar om hur jag mår, har det, trivs mm och han har gett mig högste i den pott som delas ut för detta. Känns väldigt bra.

Och klockan är 15:05 och det är så mörkt ute så det känns som om klockan är mycket mer.

Idag är det inget stickcafé eller något annat utan jag ska direkt hem - nej - nu luras jag. Ska iväg och köpa mjölk först. Men sen så.

Borde fixa undan lite av stök som finns i köket - köksbordet är belamrat och vi ska ju upp med pynt till 1:a advent i helgen.



Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar