December

December

torsdag 29 oktober 2015

Fullmåne

Bildresultat för full moon hd wallpaper

Igår fick jag en upplevelse genom att se en otroligt vacker måne när det var på väg upp. Den var väldigt stor och man kunde nästan känna att den var nära. Väldigt gul och det var synd att jag inte tog vägen efter sjön istället för motorväg tänkte jag men det är då inte säkert att jag fått se den, för hemma kunde den knappt ses för berg och träd.

Jag fick igår vid 5 ett samtal från sonen - tänkte att nu vill han att jag kommer och hämtar honom i natt men det var så att jag fick hämta honom där och då. han hade kräkts och ville komma hem och jag åkte till stan då han tog bussen från jobbet och på vägen hem så kunde vi se denna otroliga måne så det var faktiskt fantastiskt att se - det tyckte vi båda två.

Vet inte varför han blev kass men en teori är ju att han precis som sin mamma när hon blir för trött mår illa och så blir det för mycket för maten - ja vi åt samma jag och dottern igår och vi har inte känt något.

Eller så är det en bacill.

Han är hemma idag också, känner sig lite kymig, äter fil och får vila.

Idag kom jag upp och kunde gå en skön runda med vovven. Vädret var då grått och mulet men inte kallt och när vi kom till ett vägsjäl där vovven brukar välja hemåt så gick han inte dit utan vi gick lite längre så han gillade också vädret.

Nu skiner solen och jag måste dra ner persienner så jag kan se något på skärmen. Vindstilla och oktober går ju mot sitt slut och vilken månad vi haft. Inte mycket till regn men det lär nog komma så småningom. Västkustens vinter är ju regn och blåst till största delen.

Bildresultat för 17 november 1995 göteborg

Förutom då för i år 20 år sen när det blev en snöstorm i november som få kommer glömma som var med. Alla togs på säng då det började som lite regn och så kom det sen så mycket att vägarna inte gick att köra på, skolor och dagis stängde och många affärer likaså. I stan åkte folk skidor på avenyn - ja det var snöoväder det.

Vi pratade om detta just idag här på jobbet så därför kom det upp här på bloggen. Annars hade jag inte tänkt så mycket på det.

Jag och dottern yogade igår och det gick bra men jag var också sliten så jag vilade mycket och avstod från ett antal olika övningar. Någon helt ny kände jag att den gör jag inte - försökte men det gjorde för ont i halva kroppen så det blev barnets viloställning istället. Gott det med.

Sen satte jag mig i soffan och skulle sticka medan jag tittade på modus. Jag har ju börjat med min tröja som jag repar upp, stickar och repar upp igen. Ska göra ökning och det blir inte bra men så fick jag tips igår om hur jag ska göra för att slippa få ett hål så det gjorde jag men så hände något med kabeln till stickan - det ser ut som om någon skurit i den så den har hack i sig och då fastnar det i garnet så jag fick lägga ner.

Väntar på stickor till plädgarnet som jag också hämtade igår - så snyggt det var med bruna toner. Stickorna jag väntar på och har beställt är 4-kantiga men jag hade runda så jag började och fick gjort några rader. La upp 150 maskor och då ska den bli 150 cm och så stickar jag tills garnet tar slut. Har 4 nystan men tänkte använda 2 till en filt och sen göra en filt till. Så jag fick stickat lite i alla fall men det går liksom troll i mina handarbeten just nu.

Bildresultat för det går troll i det här

Men jag ska hämta en ny kabel hos garnaffären - dom hade en inne som jag ringde och la undan så jag kan få gjort något och så hoppas jag att mina beställda stickor kommer snart och att trollet förpassas till skogen eller nåt.

Dottern jobbar kväll så idag äter vi lax jag och sonen eftersom han är hemma.

Bildresultat för throat burn

I natt var det inte kul, vaknade av världens halsbränna, det händer ibland och det är lika jävligt varje gång. Vaknar av att jag känner hur magsaften kommer uppåt och att det börja brännas och smakar illa och det går inte dricka bort och det tar ett tag innan det släpper och jag hostar och frustar. Fick i mig lite nyponsoppa till sist som lindrade bättre än vatten och en omeprezol.

Det är ju egentligen otroligt att magen håller med tanke på hur stark syra det är i den - det får man ju verkligen insikt om när det blir så här. Har haft halsbränna som varit något helt annat men den här typen är av värsta sorten.

Och jag hinner liksom vakna till direkt innan det har träffat mig med full kraft så jag är ju medveten om vad som är på väg att ske och vetskapen om att man inte hinner stoppa det är inte trevlig. Så det tog ett tag innan det gick över och jag kunde somna om - halvsittandes.

Idag känner jag inte av det alls men jag kommer ta mina omeprezol på kvällen ett tag.  När jag var liten fick jag också halsbränna då och då - inte av denna kaliber men då lärde jag mig att ta en sked bikarbonat och så blev det en lindring.

Jag är nu ensam på kontoret - min manlige kollega är inte här alls på torsdagar men min kvinnliga har varit här idag och idag har vi båda fått lite gjort. Hon sa direkt när jag kom att hon fick inte något nyttigt gjort alls idag och det är skönt att inte vara ensam om den känslan.

Jag har fått lite men inte så mycket som jag kan få på en dag. Men det är också en lugn period och det är skönt när det är så.

Ikväll ska jag hämta dottern som slutar strax innan 9 och sen blir det sängen och sömn för jag känner mig sliten som skam just nu.

Sen tisdag då jag hämtade sonen och nattens oro blir för mycket.

Och sonen ska jobba imorgon som det ser ut just nu och ska hämtas för kollegan skulle vara ledig. Sen har jag en helt utan några större planer. Skönt men det finns att göra.

Jag vill gå ut i skogen och må gott - skulle behöva städa!

Så vi får se vad som vinner - kanske båda.

Må Gott













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar