December

December

tisdag 22 september 2015

Konsumentupplysning

Börjar med konsumentupplysning :D

Glenn Strömbergs varor på ica - den hittar jag på den ena bland frysta tårtor och på en annan vid frysta bullar så det ligger nog lite på olika platser beroende på butik men fråga för den är väldigt god.

http://www.glennstrombergcollection.se/produkter-1/dessertglass/

Sen Lidl - det är deras egna märke - tror jag Cien som har bra krämer och  fick högsta betyg på något test vet jag bland alla fina märken.

Bildresultat för cien hudvård

Jackan åker tillbaka till Trollhättan - den var snygg men när jag nu provade den ordentligt i en passande storlek så kändes det inte rätt och bra ändå. Men nu vet jag och slipper sukta efter den.

Nu ska jag leta vidare men inte intensivt - kommer det upp någon jacka som jag känner att den kan jag trivas med så kan den få bli min. Är inte helt utan men har inte köpt nytt på många många år så därför hade det varit lite kul med någon ny.

Igår satt jag och stickade lite och fäste en massa trådar och har lite fastnat i hur jag ska gå vidare så jag ska fråga experterna på kvällen stickcafé.

Dottern bakade och jag höll henne sällskap i köket så det blev en lugn kväll. Vi satt också och spånade på middagar. Hon vill ha en eller två vegetariska veckor så vi tog fram en kokbok som handlar om vegetarisk mat och skrev en lista.

När sonen kom hem satte han kryss på dom han också kan tänka sig och frågetecken på några så vi ska tänka till lite mer och bestämma mer en lista. Ska bli spännande för det finns massor av god mat som är vegetarisk. Sen så blir det med mjölk, ägg och ost osv.

Bildresultat för pannkakor

Hade ju tänkt titta på mammon men det blev ingen tv. Orkade inte och jag blev glad när sonen ringde och sa att han fick skjuts hem och nu har han också fått sina papper påskrivna om tillsvidarenställningen. JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det regnar idag och vi gjorde en snabb runda i ösregn men han fick gjort det han skulle lille vovven och vet inte om vädret påverkar mig och min värk men mina händer är inte alls med mig idag. Det var till och med jobbigt och ont att torka sig därbak i dag. Det är inte kul och från långfingret till ringfingret har värken flyttat på sig. Så det är så jädrans knepigt hur det fungerar.

Dottern jobbar ju väldigt oregelbundet och igår fick vi tummen ur och räknat igenom hur många gånger hon missar yogan på en 10-veckors period.

Vi går onsdagar och söndagar och det är 20 gånger totalt och då missar hon 7.

Hon kan gå två onsdagar och så jobbar hon två, gå två onsdagar och jobba två. Osv.

Söndagar kan hon gå 3 och jobbar 1, gå 3 och jobba 1.

Nu kan hon jobba både fler onsdagar och söndagar men då på förmiddagen.

Vi ska meddela vår eminenta otroligt gulliga och rara yogalärare då hon inte vill ta betalt om man inte är där.



Har sovit ganska bra i natt. Vaknat några gånger men inte av värken så mycket men en gång när sonen kom hem och sen av att jag behövde näsdroppar.

Och jag har noll arbetslust! Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i, vart jag ska börja - känns rörigt omkring mig och jag är ofokuserad idag känner jag. Känner mig lite stressad och var på jobbet 40 minuter tidigare än vad jag brukar och behöver vara.

Egentligen skulle man en sån här dag vara ute i skogen och fånga dagen. Det hade jag mått bra av men det får bli en annan dag. Till helgen kanske. Om vädret tillåter. Men på lördag har jag tänkt att jag ska gå med på hundpromenden. En längre runda med fikapaus. Vore ju trevligt om det då är fint höstväder och kanske kan jag se lite svamp och plocka.

Men då är då och nu är nu och jag ska dricka mitt medhavda kaffe och försöka få något gjort.

Bildresultat för stay focused

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar