December

December

onsdag 23 september 2015

Onsdag



Igår var jag på stickcafét och kom på mig själv efter en stund att jag inte hade stickningen under näsan utan nere vid benen - Jag SÅG!

Men jag började på en ny stickning som inte behöver koncentrera sig på för mycket när det är 22 tanter i olika åldrar som sitter och pratar och skrattar och fikar.

Det är samma garn som jag ska göra en halsduk av - närproducerat Alpaccagarn. Köpte en härva till av samma garn när man fick in en ny leverans och ska göra handledsvärmare och det är bara resårstickning fram och tillbaka.

Stickade Handledsvärmare med knappar

Dom hade fått in ett viking-garn - ett jättenystan och man kallar det för plädgarn så det kanske kan få bli en caféstickning av det men så tänker jag - så tungt det måste bli om det ska bli en stor pläd.

Den ska stickas upp till butiken så får jag se hur den kan komma att se ut och om det är något att göra.

Köpte också nytt garn. 3 nystan av raggsocksgarn i olika färg som jag ska skicka upp till min pappas kusin och be henne sticka raggisar till oss alla. Hon erbjöd sig i somras och jag tänker ta henne på orden. Många gånger så gör man ju inte det när någon erbjuder sig något och så ångrar man sig och hemstickade raggisar är det bästa som finns för kalla fötter.

Slutade tidigt på jobbet igår. Fick köra sonen till jobbet. Det nylagda spåret som man strulade med hela sommaren visar sig vara trasigt. Förmodligen har man väl vid upphandling tittat mer till pris än kvalitet och så står man där med farlig järnväg och stopp i trafiken. Och så får man göra om och göra rätt och hur mycket kostar inte detta extra? Istället för att redan från början se mer till att det blir rätt kvalitet. Men så är det väl ofta oavsett vad man upphandlar tycker jag. Man får göra om och göra rätt och så kostar det mycket mer.

Men i dag - kors i taket - så skulle pappan - eller ja inte pappan men en arbetskamrat till honom in till stan samma tid så han kunde få åka med honom. - Så pappan får väl räknas som lite men bara lite ansvarig för denna resa. Jag slapp i alla fall. Får ju ta igen gårdagens förlorade timmar idag.




Natten har varit kass. Katten har varit bråkig - han får inte gå ut. Hans tass är inte läkt och varje gång han är ute så har den blivit blöt och så ser det sårigt ut igen så nu har han snällt fått stanna inne med ett bandage runt tassen. Det sitter kvar när han är inne och jag tänkte att han kan få gå ut i kväll kanske och försvinner då bandaget så må det vara hänt. Och läker det inte så får vi åka till veterinären. Vet inte alls vad han har gjort. Det ser ut som om han blivit vaxad på tassen för all päls är borta på ett ställe.

Men han verkar inte så berörd av det och har inte slickat på tassen när han varit utan bandage.

Sen bråkar värken med mig - axeln är så ond i sina leder på fram och baksida och stör. Och jag orkade inte kliva upp för att smörja in mig eller ta mer tabletter. Katten hyssjade jag bara åt också.

Matlusten är noll och jag vet att jag kommer bli hungrig idag. Det blev en liten macka tidigare innan jag åkte iväg för att ta sprutan. Har druckit en stor kopp kaffe här på jobbet nu och ätit lite lakrits. Måste få i mig något. Har en macka med mig och några äpplen. Egentligen skulle jag ha något bättre och mer med mig när jag ska jobba så länge men jag glömde helt bort det när jag for iväg. Hade en paj i frysen som jag tänkt ta med.

Det är yoga idag och jag bör ju äta ca 2 timmar innan. Men idag blir det mindre tid mellan mat och yoga. Lite stressigt blir det för jag ska också ut med vovven även om sonen också går en runda med honom. Dottern jobbar och hon ska hämtas  efter yogan för hon slutar 20:45 och då hinner vi precis hem till nya serien på 4:an - Modus som jag tror är bra - det känns så på trailern. Den är ju fritt från Anne Holts böcker och dom gillar jag.

Bildresultat för damn fibro pain fun

På radion spelar man nu en Ledin låt från hans nya skiva och den spelade han på konserten och den var bra där och är bra nu. Känns som en evighet sen man var där men det är ju inte så många veckor sen.

Denna vecka börjar också bokmässan. Är ju med i några olika fb-sidor om böcker och en tjej ger många tips i min smak då hon också recenserar böcker och läser massor. Hon ska dit och jag har fullt upp med att notera alla tips. Hade varit kul att gå där och titta själv men även om jag egentligen inte har något som stoppar hade jag kunnat vara där men det finns en kropp som också säger - STOPP!

Så det får bli ett annat år. Och så tar jag emot alla tips från de sociala medierna istället. Och här på bloggarna får man också bra tips. Vad vore livet utan böcker? Tomt.

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar